۰ نفر

وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان می‌ شود

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 570119
وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان می‌ شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ارائه پیشنهاد افزایش وام مسکن روستای به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: سال ۱۴۱۰ جشن اتمام مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی را برگزار می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: از سال ۸۴ تا امروز بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کرده است.

وی با بیان اینکه سال ۸۴ فقط ۷ درصد واحدهای مسکن روستایی در برابر زلزله مقاوم بود، افزود: امروز بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار خواهیم کرد یادآور شد: بر اساس برنامه ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری را خواهد ساخت.

نیکزاد با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای مسکن با محوریت مردم انجام خواهد شد، در پاسخ به پرسشمبنی بر اینکه قرار است وام مسکن روستایی چه میزان باشد، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. 

وی افزود: این پیشنهاد در جلسه آتی شورای عالی مسکن مطرح می‌شود که با توجه به علاقه رییس جمهور به روستائیان با آن موافقت خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: سود وام ۲۰۰ میلیون تومانی ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

نیکزاد تاکید کرد: با افزایش سقف وام مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان شاهد تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها خواهیم بود.