۰ نفر

رییس کل سازمان امور مالیاتی؛

اولین برگه تشخیص مالیاتی خانه‌ های خالی دی ماه ارسال می‌ شود / وزارت راه مسئول ارسال اطلاعات خانه‌ های خالی است

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبر: 563929
اولین برگه تشخیص مالیاتی خانه‌ های خالی دی ماه ارسال می‌ شود / وزارت راه مسئول ارسال اطلاعات خانه‌ های خالی است

امیدعلی پارسا ضمن اشاره به اینکه تشخیص خانه‌های خالی برای اخذ مالیات با وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در دی ماه امسال اولین سری برگه تشخیص مالیاتی را برای مالکان خانه‌های خالی ارسال خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، امیدعلی پارسا رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در واکنش به برخی انتقادات در خصوص عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط این سازمان گفت: تشخیص خانه‌های خالی برای اخذ مالیات با وزارت راه و شهرسازی است و آنها این اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می‌دهند تا مالیات لازم دریافت شود.

وی ادامه داد: طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید ۱۲۰ روز یا ۴ ماه یک خانه خالی مانده باشد، بنابراین خانه‌هایی که از ابتدای امسال تا مرداد ماه خالی مانده باشد، مشمول این قانون می‌شوند و اطلاعات آنها را وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد و ما در دی ماه امسال نخستین سری برگه تشخیص مالیاتی را برای مالکان خانه‌های خالی ارسال خواهیم کرد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی در انتظار اطلاعات لازم در خصوص اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی است.