۰ نفر

یک مقام مسئول:

تخلفات شرکت‌های هواپیمایی برای سفر اربعین فردا رسیدگی می شود

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۵
کد خبر: 563911
تخلفات شرکت‌های هواپیمایی برای سفر اربعین فردا رسیدگی می شود

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به تخلفات ایرلاینها در اولین روز فروش بلیت اربعین، گفت: فردا جلسه دوم این سازمان و شرکت های هواپیمایی برگزار و با ایرلاینهای متخلف اتمام حجت می کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسن خوشخو» درباره تخلفات شرکت های هواپیمایی در اولین روز فروش بلیت های اربعین با نرخ‌مصوب، افزود: مقرر شد نرخ بلیت تهران- نجف به صورت دو طرفه ۵ و یک طرفه ۳.۲ میلیون تومان و  نرخ بلیت دو طرفه مشهد –نجف ۶ و یک طرفه ۴ میلیون تومان به فروش برسد.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین در بازه ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر خارج از نرخ مذکور اعم از چارتری و غیر چارتری کنند تخلف است و علاوه بر برخورد سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌های متخلف، به مراجع قضائی نیز معرفی خواهند شد.

خوشخو درباره عدم به روز رسانی نرخ بلیت در وبسایت شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت: با توجه به اینکه اعلام شده زائران اربعین در مسیر برگشت می‌توانند از مرز زمینی به کشور برگردند و برخی مسافران هنوز تصمیم نگرفته اند که هوایی بر می‌گردند یا زمینی، از همین رو هنوز برخی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص فروش بلیت پروازهای دو طرفه اربعین مردد هستند.اما اگر شرکت هواپیمایی اقدام به درج فروش بلیت دو طرفه در وبسایت خود کند اما از فروش آن خودداری کند تخلف کرده است.

خوشخو ادامه داد: برخی از زائران شکایاتی به سازمان هواپیمایی ارسال کرده اند که شرکت‌های هواپیمایی بلیت اربعین را به صورت یک طرفه می‌فروشند و از فروش دو طرفه خودداری می‌کنند. اگر برای سازمان هواپیمایی این موضوع محرز شود با آن برخورد خواهیم کرد.

وی خبرداد: تاکنون اسامی ۱۲ هزار نفر از مسافرانی که برای آنها ویزای عراق صادر شده از سوی سازمان حج و زیارت به سازمان هواپیمایی ارسال شده است و ما نیز این لیست را به شرکت‌های هواپیمایی داده ایم.

خوشخو تاکید کرد: فردا قبل از ظهر جلسه دوم سازمان هواپیمایی، سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی برای بررسی مشکلات تهیه بلیت پروازهای اربعین برگزار می‌شود و در این جلسه قرار است با ایرلاین‌ها اتمام حجت کنیم.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: متاسفانه برخی آژانس های هواپیمایی نیز به مسافران بدون ویزا بلیت فروخته اند؛امروز سه پرواز داشتیم که مردم از آژانس‌ها بلیت نجف خریداری کرده بودند و تخلف آژانس هواپیمایی در این قضیه واضح است.

وی ادامه داد: امروز ۵۰۰ نفر در فرودگاه مشهد و ۲۰۰ نفر در فرودگاه امام خمینی (ره) سرگردان شده بودند ولی آژانس هواپیمایی سوءاستفاده کرده بود و به مسافران گفته بود موافقتنامه با عراق داریم.