۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

برنامه ساخت یک میلیون مسکن آماده شده است / بالغ بر ۵۳۴هزار واحد مسکن ملی در حال احداث داریم

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۵۶
کد خبر: 561775
برنامه ساخت یک میلیون مسکن آماده شده است / بالغ بر ۵۳۴هزار واحد مسکن ملی در حال احداث داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌های اجرایی را درخصوص قانون جهش تولید و تامین مسکن و هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد تهیه کرده‌ایم که در اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محترم جمهوری و دستگاه های ذی‌ربط ارایه می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: بالغ بر ۵۳۴ هزار واحد مسکن ملی در حال احداث داریم و ۴۰ هزار واحد بهره‌برداری شده است. پروژه‌های افتتاح شده بعضا  بدون اتکا به منابع مصوب طرح اقدام ملی پیش رفت.  به طور مثال حدود ۲۰۰۰ واحد توسط یک تعاونی در شهر سیرجان ساخته شد که از دولت زمین گرفتند و با خرید اوراق، تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: بخش دیگر، پروژه‌هایی است که در بافت فرسوه احداث شده که تسهیلات ۹ درصدی این مناطق را استفاده کردند و مابقی منابع از سوی مالکان تامین شد. این بخش سرفصل جداگانه‌ای با بانک مسکن دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از طریق شرکت بازآفرینی معرفی شدند و برای ۲۰ هزار واحد تسهیلات پرداخت شده است. مدل سوم کسانی هستند که زمین گرفتند و بدون دریافت وام ساختند. این گروهها جلوتر از دیگر پروژه‌ها هستند و در مرحله بهره‌برداری قرار دارند.

محمودزاده تصریح کرد: برخی پروژه‌های اقدام ملی به صورت گروههای کوچک به مردم واگذار شده و ما فقط درخصوص مدیریت و بحثهای فنی کمک می‌کنیم. این افراد بعضا تسهیلات می‌گیرند و اگر نیاز نداشته باشند تسهیلات دریافت نمی‌کنند. همچنین تفاهم‌نامه‌ها با دستگاههای دولتی نیز شرایط خوبی دارند و جلو می‌روند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۳۴ هزار واحد اقدام ملی در مراحل مخلتف اجرا هستند گفت: امیدوارم با ابلاغ قانون جهش تولید که اخیرا به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده گشایش‌های بیشتری در حوزه تسهیل‌گری در موضوعات مسکن ایجاد شود و همزمان با پروژه‌های نهضت ملی مسکن که جزو تعهدات دولت و طبیعتا وزارت راه و شهرسازی است به زودی شاهد جهش بزرگتری در تولید و عرضه مسکن باشیم.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای  ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی  اظهار کرد: ما برنامه‌های اجرایی را درخصوص قانون جهش تولید و تامین مسکن تهیه کرده‌ایم که در شرف نهایی شدن است و در اولین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محترم جمهوری با شرکت سایر دستگاهها و نهادهای ذی‌ربط در این حوزه تشکیل می‌شود این برنامه به جمع بندی و تصویب نهایی می‌رسد. احتمالا این جلسه شهریورماه برگزار می‌شود.