۰ نفر

عضو هیات عامل سازمان بنادر اعلام کرد؛

واگذاری اپراتوری ریلی بنادر به بخش خصوصی

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبر: 558420
واگذاری اپراتوری ریلی بنادر به بخش خصوصی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای واگذاری اپراتوری ریلی به بخش خصوصی اقدامات مختلفی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فرهاد منتصر کوهساری در خصوص وضعیت اتصال بنادر به شبکه ریلی، اظهار داشت: هم اکنون بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره)، امیرآباد و خرمشهر به شبکه سراسری ریل متصل هستند و در سال جاری نیز شاهد افزایش حجم عملیات ریلی بنادر مذکور هستیم.

وی در مورد واگذاری امور ریلی بنادر کشور به اپراتورهای ریلی، اعلام کرد: برای واگذاری اپراتوری ریلی به بخش خصوصی اقدامات متعددی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: نوع قرارداد تهیه و به تصویب هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی رسیده و جهت اجرا به بنادر کشور ابلاغ شده است.

منتصر کوهساری با اشاره به اینکه تعرفه عملیات ریلی تهیه، تصویب و به بنادر ابلاغ شده است، گفت: در خصوص واگذاری عملیات ریلی به اپراتور واحد با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه منعقد شده و اپراتور مورد تأیید شرکت راه آهن بر اساس تفاهم نامه به سازمان معرفی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه یاد شده، مقرر شد شرکت راه آهن اقدام به احداث دو خط آهن کند که البته تاکنون عملیاتی نشده است بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به احداث دو خط آهن کرده است.