۰ نفر

بازگشت ترافیک پروازی به فرودگاه مهرآباد

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 556402
بازگشت ترافیک پروازی به فرودگاه مهرآباد

لغو دستوالعمل محدودسازی ترددهای هوایی به یک سوم پروازها در روزهای عادی سال موجب شد امروز بیش از ۳۲۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه مهرآباد انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور تصویب کرد که از ابتدای روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد، ۶ روز تعطیلات برای همه مشاغل، اصناف، بانک‌ها و… جهت قطع کردن زنجیره شیوع ویروس کرونا خصوصاً سویه جهش یافته اخیر آن اعمال شود.

در پی این مصوبه، قرارگاه ملی مبارزه با کرونا نیز توقف تردد جاده‌ای میان شهرهای قرمز و نارنجی با خودروی شخصی و همچنین حذف دوسوم از ترددهای جاده‌ای با خودروهای عمومی (اتوبوس) و نیز سفرهای هوایی و ریلی را به دستگاه‌های اجرایی مربوطه (وزارت راه و شهرسازی) و همچنین شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ کرد.

همین موضوع سبب شد تا پروازهای فرودگاه مهرآباد به کمتر از ۷۰ پرواز و فرودگاه مشهد به ۳۰ تا ۴۰ پرواز (اعم از ورودی و خروجی) در روز و طی ۶ روز تعطیلی اخیر کرونایی کاهش یابد.

محمد امیرانی، عضو هیأت مدیریه شرکت فروگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هفته گذشته، از تداوم این طرح تا پایان روز پنج شنبه ۴ شهریور خبر داده بود.

با این حال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از لغو این دستورالعمل و آغاز مجدد پروازهای عادی در فرودگاه‌های کشور از روز یکشنبه ۳۱ مرداد خبر داد.

این در حالی است که بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، ممنوعیت تردد جاده‌ای با خودروی شخصی میان شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی همچنان به قوت خود باقی است.

لغو این دستورالعمل سبب شده تا امروز فرودگاه مهرآباد یکی از پرترافیک ترین روزهای کاری را به خود ببیند. طی ۲۴ ساعت امروز ۳ شهریور از ساعت ۰۰:۰۵ دقیقه بامداد تا ۲۳: ۴۵ دقیقه امشب، ۱۶۰ پرواز ورودی به مهرآباد و از ساعت ۴:۴۵ دقیقه صبح امروز تا ۲۳:۴۵ دقیقه امشب، ۱۶۶ پرواز خروجی از این فرودگاه انجام شده یا خواهد شد.

فرودگاه‌های مشهد و کیش همچنان به دستورالعمل محدود کردن پروازها به یک سوم روزهای عادی پایبند هستند و امروز تنها ۲۹ پرواز ورودی و ۳۰ پرواز خروجی داخلی در فروگاه مشهد انجام می‌شود؛ فرودگاه کیش نیز ۱۱ پرواز ورودی و ۱۰ پرواز خروجی دارد.

بازگشت ترافیک پروازی به فرودگاه مهرآباد/ انجام ۳۲۰ پرواز طی امروز