۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

شهر جدیدی بدون مرکز درمانی نداریم

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
کد خبر: 554921
شهر جدیدی بدون مرکز درمانی نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل زیرساخت‌های درمانی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی در اغلب شهرهای جدید خبر داد و گفت: اکنون شهرِ جدیدِ بدون درمانگاه نداریم و با واگذاری زمین به بخش خصوصی ساخت بیمارستان نیز در شهرهای جدید آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حبیب اله طاهرخانی درباره آخرین وضعیت ساخت بیمارستان و سایر مراکز درمانی و آموزشی در مجموعه شهرهای جدید، گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا و همزمان افزایش جمعیت شهرهای جدید ساخت مراکز درمانی- بهداشتی سرعت گرفت و اکنون در ۱۹ شهرجدید فعال در کشور مراکز درمانی- بهداشتی ساخته شده است.

وی ادامه داد: هم چنین با استفاده از اختیار قانونی با واگذاری زمین به بخش خصوصیِ صاحب صلاحیت اکنون ساخت بیمارستان در چندین شهر جدید آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به گلایه مردم شهر جدید پردیس از کمبود مراکز خدمات رسان درمانی و بهداشتی، گفت: در شهر جدید پردیس نیز دو مرکز درمانی با بودجه شرکت عمران یکی در فاز ۱۱ و دیگری در فاز هشت ساخته شده است و تحویل نظام آموزش پزشکی داده شده، اما اینکه این مراکز هنوز با نیروی خدمات رسان تجهیز نشده خارج از اختیارات وزارت راه و شهرسازی است.

به گفته طاهرخانی اکنون در سایر شهرهای جدید نیز ساخت مراکز درمانی به پایان رسیده است. برای مثال مرکز جامع درمانی در فولادشهر اصفهان درحال تجهیز است و شهریور ماه تحویل داده خواهد شد و در هشتگرد نیز در کنار مجموعه دیگر درمانی، ساخت مجموعه جدید به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ساخت مراکز بهداشتی- درمانی مثل ساخت مراکز آموزشی نیز اولویت ما است، گفت: بهره بردار مجموعه، نهاد دیگری است و باید اعتبارات کافی برای تجهیز درمانگاه‌ها به نیروی انسانی را داشته باشد. اکنون در سایر شهرهای جدید نیز در مراحل مختلف ساخت و تحویل  درمانگاهها هستیم.

وی ادامه داد: برای بسترسازی فرهنگی نیز ۸ فرهنگسرا افتتاح شده است؛ مجموعه های ورزشی متعدد سرپوشیده و سرباز شامل ۶۴ واحد افتتاح شده است که برجسته ترین آن در شهر جدید صدرا افتتاح شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی، گفت: با توجه به رشد جمعیتی در شهرهای جدید که ۷ برابر رشد جمعیت شهری کشور است و با هدف افزایش جذابیت سکونت در شهرهای جدید،  سرمایه گذاری زیادی در توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی داشتیم.

به گفته طاهرخانی از سال ۹۶ حدود ۱۲۰ مدرسه توسط شرکت عمران در مجموعه شهرهای جدید ساخته شده است  و۸۰ مدرسه نیز با استفاده از بخش خصوصی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدیدگفت: کل شهرهای جدید کشور که شامل ۱۹ شهر جدید فعال است به مراکز آموزشی و بهداشتی مجهز است و به سرعت توانستیم کمبود فضای آموزشی را در شهرهای جدید رفع کنیم.