۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

یک خانه در حکیمیه تهران چند؟ / هزینه ساخت مسکن چند برابر شده است

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 550538
یک خانه در حکیمیه تهران چند؟ / هزینه ساخت مسکن چند برابر شده است

خانه‌های محله حکیمیه تهران از متری ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ حکیمیه یکی از محله‌های شرقی تهران است که در واقع شرقی‌ترین محله پایتخت هم محسوب می‌شود؛ قیمت مسکن در این محله بسته به شرایط متفاوت است؛ برخی خانه‌ها گران‌تر و برخی دیگر نیز ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران قیمت‌گذاری می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک در این محله در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین در رابطه با قیمت مسکن در این محله اظهار داشت: قیمت مسکن در محله حکیمیه تهران از متری ۲۰میلیون تومان شروع شده و به متری ۴۰میلیون تومان هم می‌رسد؛ بستگی دارد که چه خانه‌ای مدنظر شما باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ارزان‌ترین خانه‌های حکیمیه کجاست گفت: سازمان‌ آب از ارزان‌ترین واحدهای حکیمیه بوده؛ واحدهای بالای ۱۵سالش از متری ۲۰میلیون تومان و نوسازهایش نیز از متری ۲۶میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. در خود حکیمیه نیز برای خرید یک خانه نوساز باید حداقل ۳۰میلیون تومان در هر متر مربع سرمایه داشته باشید.

این کارشناس مشاور املاک در خصوص آینده قیمت مسکن در این محله اظهار داشت: واحدهایی که الان به فروش می‌رسد، متری یک تا یک و نیم میلون تومان برای ساختشان هزینه پرداخت شده است؛ اما در حال حاضر هزینه ساخت به متری ۶میلیون تومان رسیده؛ شرایط مشخص است.

ممکن است برای مدتی ثبات در بازار باشد؛ اما با این وضعیت مصالح، پس از مدتی دوباره شاهد جهش در قیمت مسکن خواهیم بود.