۰ نفر

چه تعداد خانه خالی در کشور وجود دارد؟

۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶
کد خبر: 549224
چه تعداد خانه خالی در کشور وجود دارد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: مجلس دولت را مکلف کرده از این منازل مالیات اخذ شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد باقری بنابی عصر امروز پنج شنبه در مراسم تجلیل از اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرستان بناب با بیان اینکه مخالف اجرای طرح محدود کردن اینترنت و پیام رسان های خارجی است، افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس اگر به دنبال حفظ حقوق مردم هستیم باید دغدغه‌های آنها را لحاظ کنیم.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب این طرح گفت: مجلس در وانفسای مشکلات بی شمار کشور به دنبال تصویب این طرح است که به نظر می‌رسد تصویب نهایی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه فضایی در مجلس حاکم شد و این قانون به تصویب رسید ولی بنده معتقد به این تصمیم گیری در فضای بسته نیستم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در بحث ماهواره در کشور قوانینی پیش بینی شده است ولی هم اکنون بالای ۷۰ درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند. از این رو عملاً نمی‌توانیم در شرایط و موقعیت فعلی فضای مجازی را محدود کنیم و به جای این موضوع باید به فکر حل مشکلات و دردهای مردم باشیم. مجلس نباید با تصویب این طرح به حاشیه برود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ۱۴ ماه گذشته مجلس قدم‌های خوبی را برداشته است؛ افزود: در بحث اخذ مالیات برای خانه‌های خالی با رصدی که شده یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که مجلس دولت را مکلف کرده از این منازل مالیات اخذ شود و اگر منابع مالی به سمت تولید و اشتغال برود، قدم‌های بزرگی برداشته خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین به مالیات بر سرمایه نیز اشاره کرد و افزود: از طریق مالیات و سرمایه می‌توان منابع کشور را به سمت تولید هدایت کرد و خواهش می‌کنیم افرادی که درد مردم را درک می‌کنند، بیایند و منافع مردم را در نظر بگیرند.

 باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: امروز دغدغه اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا جذب سرمایه گذار باشد و تا زمانی که به فکر جذب سرمایه گذار نباشیم امکان جذب منابع و توسعه و پیشرفت در شهر و روستاها فراهم نخواهد بود.

وی تصریح کرد: از این رو باید برای حل مشکلات عمرانی به فکر جذب سرمایه گذار و به دنبال آن جذب سرمایه به شهر و روستاها باشیم.