۰ نفر

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها خبر داد؛

غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما

۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۰۰
کد خبر: 547107
غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی گفت: افزایش قیمت‌های اخیر بلیت هواپیما‌ها غیرقانونی است و سازمان هواپیمایی با آن مخالف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر،  "حسن خوشخو"، در برنامه زنده "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر، درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: از تاریخ اول تیرماه شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت چشمگیری را در نظر گرفتند و این اقدام بدون هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است.
به گفته وی، از طریق ریاست سابق سازمان هواپیمایی کشوری به‌صورت مکاتبه رسمی مخالفت سازمان با افزایش قیمت بلیت هواپیما اعلام شده بود.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی خاطرنشان کرد: مکاتبه اخیر سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری هم اعلام کرده افزایش قیمت‌ها بدون ارائه آنالیز آن غیرقانونی است و اگر قرار است افزایشی صورت بگیرد طبق رویه سال‌های گذشته باید ابتدا در شورای عالی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شود.
سیدعبدالرضا موسوی رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما‌ها قانونی است!
وی بیان کرد: آماده‌ایم در صورت تأمین ارز، بازگشت تخفیفات فرودگاهی و رفع اشکالات قانونی، قیمت بلیت‌ها را به سال ۹۰ برگردانیم.
در ادامه محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: شرکت‌های هواپیمایی هیچ مبنایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما اعلام نکرده است.
وی بیان کرد: از نظر تعزیرات، افزایش جدید قیمت بلیت هواپیما‌ها غیرقانونی بوده و مستوجب برخورد تعزیراتی است.