۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌ در محله تهرانپارس تهران چند؟

۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱
کد خبر: 544458
خانه‌ در محله تهرانپارس تهران چند؟

این روزها خانه‌های محله تهرانپارس تقریبا از متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ تهرانپارس یکی از محله‌های تهران واقع در شرق شهر است که در منطقه 4 و 8شهرداری قرار دارد. قیمت مسکن در این محله برای اکثر واحدها بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران بوده و واحدهای گران قیمت زیادی نیز در آن خرید و فروش می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در رابطه با قیمت مسکن در این محله اظهار داشت: به طور دقیق نمی‌توان قیمت مسکن را بیان کرد و برای بیان قیمت مسکن در هر کوچه و خیابان، باید شرایط ملک را سنجید.

وی ادامه داد: اما به طور کل تقریبا قیمت مسکن در تهرانپارس بین متری 30 تا 60میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است که سن بنا، متراژ، کوچه و خیابان، امکانات ساختمان و... این رقم را به طور دقیق مشخص می‌کند؛ واحدهای نوساز تقریبا از 35میلیون تومان به ازای هر متر مربع شروع می‌شود.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، واحدهای قدیمی نیز تقریبا از متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما واحدهای ارزان‌تر از متری 30میلیون تومان هم وجود دارد ولی برای خرید یک خانه با موقعیت و شرایط مناسب حداقل باید متری 30میلیون تومان هزینه کرد. برای مثال یک دستگاه آپارتمان 80متری و 12ساله در فلکه اول تهرانپارس متری 32میلیون تومان فروش گذاشته شده است. این خانه پارکنیگ، انباری، آسانسور و... نیز دارد.

این کارشناس مشاور املاک در پاسخ به این سوال که وضعیت قیمت مسکن در روزهای اخیر به چه صورت بود، پاسخ داد: بسیاری می‌گفتند باید صبر کرد و قیمت مسکن را برای بعد از انتخابات دید. اما قیمت‌ها طی روزهای اخیر و بعد از انتخابات، به وضوح بین 10 تا 15درصد افزایش داشته و ما شاهد کاهش قیمت مسکن در محله تهرانپارس نبودیم.