۰ نفر

یک عضو کمیسیون عمران مجلس؛

شاهد تکرار سیکل معیوبی در افزایش قیمت بلیت هواپیما هستیم

۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبر: 542012
شاهد تکرار سیکل معیوبی در افزایش قیمت بلیت هواپیما هستیم

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایرلاین ها نمی توانند به صورت سرخود قیمت بلیت را افزایش دهند بلکه هرگونه افزایش قیمت باید بر اساس دستورالعمل و مصوبات باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اقبال شاکری، با اشاره به افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد: پس از افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما کمیسیون عمران به این موضوع ورود کرد و جلسه ای را با رییس سازمان هواپیمایی کشور و مسئولان ایرلاین ها برگزار کرد. به دنبال آن سازمان هواپیمایی دستورالعملی را صادر کرد که اگر ایرلاین ها قیمت خود را به نرخ مصوب باز نگردانند به تعزیرات معرفی خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ما شاهد تکرار سیکل معیوبی هستیم که ایرلاین ها به طور سرخود قیمت بلیت را افزایش می دهند و بعد مجلس و سازمان هواپیمایی ورود می کنند و با فشار قیمت را کمی کاهش می دهند اما در این میان سود زیادی نصیب ایرلاین ها می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با افزایش قیمت بلیت مخالف نیستیم بلکه افزایش قیمت باید بر اساس دستورالعمل و مصوبات باشد. اما نمی توان به صورت سرخود در این زمینه عمل شود و فشار زیادی به مردم وارد کرد.

شاکری در پایان تاکید کرد: مقرر شد تا سازمان هواپیمایی با ایرلاین هایی که قیمت خود را به نرخ قبلی کاهش ندادند و همچنان قیمت را بالا نگه داشته اند، محکم برخورد کند. مجلس نیز این موضوع را دنبال خواهد کرد.