۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبت نام وام ودیعه مسکن + شرایط و لینک

۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱
کد خبر: 537882
ثبت نام وام ودیعه مسکن + شرایط و لینک

بر اساس جدیدترین اعلام دولت، ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن مخصوص مستاجران از ۲۶خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ سال گذشته و همگام با شیوع کرونا، با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان مقرر شد تا به مستاجران وامی به نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعطا شود. دریافت وام ودیعه مسکن در آن زمان شرایطی داشت و مبلغ آن نیز به تفکیک استان متفاوت بود.

آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

در سال جاری نیز چنین امکانی برای مستاجران فراهم شده و مستاجران از ۲۶خرداد ماه قادرند تا با مراجعه به سایت tem.mrud.ir  برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اقدام کنند. مهلت ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

مبلغ تسهیلات کمک ودیعه مسکن چه قدر است؟

مبلغ تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در سال جاری نیز مانند سال گذشته بود و هیچ تغییری نداشته است؛ بدین صورت که افرادی که در تهران زندگی می‌کنند، تا ۷۰میلیون تومان، افرادی که در کلان شهرها زندگی می‌کنند تا ۴۰میلیون تومان و در شهروندان سایر شهرها نیز تا ۲۵میلیون تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن

دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شروطی را داراست که در ذیل خواهید خواند.

افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن دارند، باید متاهل باشند.

همه کسانی که متقاضی دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن هستند، باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

تاریخ انعقاد اجاره‌نامه متقاضیان وام ودیعه مسکن باید برای شش ماهه نخست سال۱۴۰۰ باشد.

اگر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن هستید و مشمول شرایط شناخته شدید، باید حداکثر تا دو هفته پس از معرفی، به شعبه مراجعه کرده و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ارایه دهید؛ در غیر این صورت از دریافت وام ودیعه مسکن محروم خواهید شد.

وام ودیعه مسکن چگونه قابل دریافت است؟

تسهیلات کمک ودیعه مسکن به دو صورت قابل برداشت خواهد بود.

در روش اول تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود و کارمزد آن را طی یکسال پرداخت می‌کند.

در روش دوم دریافت وام کمک ودیعه مسکن، وام در اختیار مستأجر قرار گرفته و اقساط آن‌ را پرداخت خواهد کرد.

اقساط وام کمک ودیعه مسکن به چه صورت خواهد بود؟

بازپرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای وام‌های تا ۳۰میلیون تومانی سه ساله و برای وام‌های ۳۰میلیون تومان به بالا پنج ساله است.

قسط وام ۲۵میلیون تومانی حدود ۸۳۰هزار تومان، ۴۰میلیون تومانی حدود ۹۰۰هزار تومان و قسط تسهیلات کمک ودیعه مسکن ۷۰میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۵۵۰هزار تومان است.

سود تسهیلات کمک ودیعه مسکن چه قدر است؟

سود وام ودیعه مسکن ۲۵میلیونی حدود پنج میلیون تومان، وام ۴۰میلیون تومانی حدود ۱۳.۳میلیون و وام ۷۰میلیونی حدود ۲۳.۵میلیون تومان است

۱. برای دریافت وام ودیعه مسکن، وارد سایت tem.mrud.ir  شوید و گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنید.

وام ودیعه مسکن

۲. حال در مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن، اطلاعات نمایش‌داده‌شده را مطالعه کرده و گزینه متن بالا را مطالعه کرده و می‌پذیرم را بفشارید.

وام ودیعه مسکن

۳. در مرحله بعد کدملی و شماره موبایل سرپرست خانوار را وارد و سپس به مرحله جهت وارد کردن اطلاعات برای ثبت نام وام ودیعه مسکن بعد بروید.

وام ودیعه مسکن

 پس از این مرحله کدی از وزارت مسکن به شما پیامک خواهد شد؛ آن را نزد خود نگه دارید. زیرا در مراحل بعد بدان نیاز خواهید داشت.

وام ودیعه مسکن

۴. در مرحله بعدی اطلاعات سرپرست خانوار را وارد کنید و به مرحله بعد بروید؛ دقت داشته باشید که اطلاعات را به درستی وارد کنید تا مشمول دریافت وام ودیعه مسکن شوید.

وام ودیعه مسکن

۵. در اینجا لازم است اطلاعات افراد تحت تکلف را وارد کنید؛ دقت داشته باشید بدون وارد کردن اطلاعات افرا تحت تکلف به مرحله بعد نخواهید رفت؛ بنابراین برای دریافت وام ودیعه مسکن، ضروری است که فرد متاهل باشد.

وام ودیعه مسکن

۶. حال در منوی بازشده نسبت اعضای خانواده را مشخص و یک به یک اطلاعات هر یک را وارد نمایید و به مرحله بعد بروید.

وام ودیعه مسکن

۷. در مرحله بعد پیش‌نمایشی از اطلاعات خود و اعضای خانواده‌تان خواهید داشت. در صورت صحت، تایید و به مرحله بعدی بروید. توجه داشته باشید که برای دریافت وام ودیعه مسکن اطلاعات باید درست باشد.

وام ودیعه مسکن

۸. حال در اینجا کدی که در ابتدای ثبت نام وام ودیعه مسکن، به شما پیامک شده بود را وارد کنید.

وام ودیعه مسکن

۹. حال ثبت ‌نام وام ودیعه مسکن شما پایان یافته و در صورت موفقیت چنین پیغامی را مشاهده خواهید کرد.

وام ودیعه مسکن