۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه های ۲ میلیاردی تهران +مشخصات

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبر: 536887
خانه های ۲ میلیاردی تهران +مشخصات

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت برخی از واحدهای 2میلیارد تومانی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ شاید برای خرید یک خانه، سرمایه و بودجه مهم‌ترین فاکتور باشد و پس از مشخص‌شدن بودجه می‌توان محله، متراژ، سن بنا و... را الویت‌بندی کرد. اگر قصد خرید مسکن با بودجه 2میلیارد تومان دارید، در ابتدا باید دید تا قیمت مسکن در هر محله چه قدر است و این بودجه برای خرید مسکن در کدام یک از محله‌ها مناسب خواهد بود.

براساس آخرین آمار بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در تهران 30میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شد؛ یعنی با این بودجه امکان خرید یک خانه 65متری در محله‌هایی که قیمتشان به متوسط قیمت مسکن در تهران نزدیک است، خریداری کرد. در محله‌هایی که متوسط قیمت مسکن در آن بالاتر است، امکان خرید واحدهای کوچکتر و در سایر محله‌ها نیز امکان خرید واحدی بزرگتر وجود دارد.

قیمت مسکن در تهران

در ادامه این گزارش به بررسی جزییات معاملات برخی از واحدهای 2میلیارد تومانی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که قیمت‌ها تنها نمونه‌ای از معاملات است که در این محله‌ها انجام شده و به طور مطلق قیمت مسکن در محله‌هایی که در ادامه می‌آید را عنوان نمی‌کند. قیمت مسکن در هر محله باتوجه به شرایط ملک متفاوت بوده و اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در ارقام ندارد.

مجیدیه یک محله در شرق تهران است. واحدی 72متری و 11ساله در این محله با قیمت 2میلیارد و 320میلیون تومان معامله شد. همچنین قیمت مسکن جهت معامله واحدی 55متری و 9ساله در صادقیه یک میلیارد و 840میلیون تومان بوده است.

واحدی 74متری و 9ساله در پیروزی متری 25میلیون و 520هزار تومان، یک خانه 70متری و 8ساله در تهرانسر متری 28میلیون و 571هزار تومان، یک دستگاه آپارتمان 77در آذربایجان متری 23میلیون و 947هزار تومان و واحدی 56متری و 15ساله در باغ فیض متری 38میلیون تومان معامله شد.

برای خرید یک واحد 67متری و 35ساله در نازی آباد 2میلیارد و 100میلیون تومان سرمایه مورد نیاز بود. همچنین یک خانه 63متری و 15ساله در نارمک متری 28میلیون و 928هزار تومان به فروش رسید.