۰ نفر

مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است؟

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبر: 536852
مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است؟

وام ودیعه مسکن که ثبت نام آن آغاز شده، در ۳ نرخ ۷۰، ۴۰ و ۲۵ میلیون تومانی برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها پرداخت می‌شود که رقم اقساط هر مدل با توجه به نرخ سود و مدت بازپرداخت، متفاوت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اعطای وام ودیعه مسکن که از سال گذشته و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از مستأجران آغاز شده بود، بار دیگر در سال جاری تمدید شده و در مصوبه امسال این ستاد، بر تطابق عینی شرایط این تسهیلات با شرایط مذکور در مصوبه سال گذشته ستاد کرونا دارد.

بنابراین به نظر می‌رسد تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در تهران با بازپرداخت ۵ ساله و نرخ سود ۱۳ درصد به واجدان شرایط داده می‌شود که رقم اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

همچنین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان ۸ کلانشهر کرج، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرمانشاه و اهواز با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت ۳ ساله اعطا می‌شود که در این صورت مبلغ اقساط آن، یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود.

رقم اقساط تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به مستأجران سایر شهرها که با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت ۳ ساله اعطا می‌شود، ۸۴۲ هزار و ۳۴۸ تومان برآورد می‌شود.

شهر تهران ۸ کلانشهر سایر شهرها
رقم وام ودیعه ۷۰ میلیون تومان ۴۰ میلیون تومان ۲۵ میلیون تومان
نرخ سود ۱۳ درصد ۱۳ درصد ۱۳ درصد
مدت بازپرداخت ۵ ساله ۳ ساله ۳ ساله
رقم اقساط ۱.۶ میلیون تومان ۱.۳ میلیون تومان ۸۴۲ هزار تومان