۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه های بزرگ تهران چند؟ / معامله ۱۴۲میلیاردی در پاسداران

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 535607
خانه های بزرگ تهران چند؟ / معامله ۱۴۲میلیاردی در پاسداران

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت بزرگ‌ترین واحدهایی که در یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ اگر قصد خرید یک خانه بزرگ در تهران دارید، باید گفت که معاملات انجام‌شده در اواخر اردیبهشت و خرداد سال جاری حاکی از آن است که این واحدها معمولا قیمت بالایی دارد؛ علت قیمت بالای این خانه‌ها به دو عامل بازمی‌گردد؛ یک متراژ بالا که در قیمت کل تاثیر دارد و دوم محله آپارتمان‌ها که معمولا واحدهای متراژ بالا در محله‌های گران قیمت تهران واقع شده است.

در این گزارش قصد داریم به بررسی قیمت برخی از واحدهای متراژ بالایی که در تهران معامله شده است، بپردازیم. این قیمت‌ها براساس معاملات انجام‌شده در یک ماه اخیر است که در سامانه اطلاعات املاک بازار ایران ثبت شده؛ از این رو ارقامی که در ادامه می‌آید، به طور مطلق قیمت مسکن را در این محله‌ها عنوان نمی‌کند؛ قیمت مسکن در هر محله باتوجه به شرایط ملک متفاوت بوده و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد.

خانه های بزرگ تهران چند

سازمان برنامه یک محله در منطقه5 شهرداری است. واحدی 212متری و یک ساله در این محله متری 58میلیون و 490هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت مسکن برای خرید واحدی 219متری و 40ساله در یوسف‌آباد، متری 45میلیون و 493هزار تومان بوده است.

فرمانیه یکی از محله‌های گران قیمت تهران است که واحدی 204متری و 15ساله در آن متری 68میلیون و 570هزار تومان به فروش رفت. واحدی 451متری و 3ساله در ولنجک نیز متری 157میلیون و 918هزار تومان معامله شد.

قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل مختلف متفاوت است و این اختلاف گاه بسیار بالاست. برای مثال پاسداران محله‌ای در منطقه4 شهرداری تهران بوده که مناطق شمالی آن در مجاورت منطقه یک قرار دارد. در حالی که واحدی 322متری و 21ساله در این محله متری 56میلیون به فروش رفت، قیمت واحدی 900متری و نوساز در همین محله متری 158میلیون و 555هزار تومان بوده است.

واحدی 230متری و 45ساله در محله توحید متری 52میلیون تومان معامله شد. همچنین برای خرید یک خانه 455متری و نوساز در هفت تیر 36میلیون و 517هزار تومان برای هر متر مربع هزینه پرداخت شده است.