۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های نوساز غرب تهران چند؟

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 532763
خانه‌های نوساز غرب تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت برخی از واحدهای نوسازی که طی 20روز اخیر در غرب تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ منطقه دو و پنج، دو منطقه در غرب شهرداری تهران است؛ این دو منطقه هر ماهه معاملات زیادی را در خود جای می‌دهد. برای مثال طبق آمار بانک مرکزی در اردیبهشت ماه بیشترین معاملات شهر تهران در منطقه پنج انجام شد و منطقه دو نیز چهارمین منطقه پرمعامله تهران بوده است.

قیمت مسکن نیز در این دو منطقه از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ طبق آمار بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در منطقه دو طی اردیبهشت ماه متری 45میلیون و در منطقه5 نیز متری 36میلیون تومان بوده است. البته ممکن است بالاتر بودن قیمت مسکن در منطقه دو نسبت به منطقه5، وجود محله‌هایی چون سعادت‌آباد و شهرک غرب در این منطقه باشد.

قیمت خانه در غرب تهران

باتوجه به اینکه واحدهای نوساز معمولا قیمتی بالاتر از سایر واحدها دارد، می‌توان نتیجه گرفت قیمت مسکن نوساز در منطقه پنج بیش از 36میلیون تومان و در منطقه دو نیز بیش از 45میلیون تومان است. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای نوسازی که طی خرداد ماه در منطقه دو و پنج شهرداری تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است قیمت‌ها براساس معاملات انجام‌شده در بیست روز اخیر بوده و این ارقام فقط نمونه‌ای از معاملات است که در هر محله انجام شده است؛ از این رو به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند؛ قیمت مسکن در هر محله باتوجه به شرایط ملک متفاوت بوده و اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در این ارقام ندارد.

واحدهای نوساز منطقه دو و پنج چند؟

شهران یک محله در منطقه5 شهرداری تهران است؛ واحدی 80متری و نوساز در این محله متری 49میلیون و 750هزار تومان به فروش رسید. همچنین برای خرید یک دستگاه آپارتمان 90متری و نوساز در دریان نو 40میلیون و 444هزار تومان هزینه برای هر متر مربع پرداخت شده است.

هزینه لازم برای خرید یک دستگاه آپارتمان 212متری و نوساز در سازمان برنامه 12میلیارد و 400میلیون تومان بود. همچنین خانه‌ای 120متری و نوساز در کوی ارم با قیمت 5میلیارد و 800میلیون تومان معامله شد.

صادقیه یک محله دیگر در منطقه دو شهرداری است. واحدی 116متری و نوساز در این محله متری 35میلیون و 208هزار تومان به فروش رسید. همچنین سرمایه مورد نیاز برای خرید واحدی 154متری و نوساز در پونک 60میلیون تومان برای هر متر مربع بود.

شهرک غرب یکی از محله‌های گران قیمت تهران در منطقه دو شهرداری است. واحدی 142متری و نوساز در این محله متری 96میلیون و 820هزار تومان معامله شد. همچنین یک دستگاه آپارتمان 74متری در شهرک آزمایش با قیمت 2میلیارد و 700میلیون تومان به فروش رسید.