۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

یک خانه ۶۰ متری در تهران چند؟

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 529836
یک خانه ۶۰ متری در تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت برخی از واحدهای 60متری که در آژانس‌های املاک تهران فایل شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ یک خانه 60متری، جز واحدهای متراژ پایین محسوب می‌شود که بسیاری از خانه اولی‌ها به خرید واحدهایی با این متراژ تمایل نشان می‌دهند؛ بسیاری دیگر نیز به علت افزایش قیمت مسکن و نداشتن بودجه کافی برای خرید واحد بزرگ‌تر، واحدهای متراژ پایین که خانه‌های 60متری هم جز آن محسوب می‌شود را انتخاب می‌کنند؛ در ادامه این گزارش قصد داریم تا به برسی قیمت برخی از واحدهای 60متری که در آژانس‌های املاک شهر تهران فایل شده است، بپردازیم.

در ابتدا لازم به ذکر است؛ اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌هایی که در ادامه خواهید دید، ندارد؛ این ارقام تنها بخشی از معاملات بوده که در آژانس‌های املاک تهران فایل شده و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند؛ قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل متعددی مثل سن، مواد و مصالحی که در ساختمان مورد استفاده قرار گرفته، متفاوت خواهد بود.

قیمت مسکن در تهران

واحدی 58متری و 10سال ساخت در شهرزیبا متری 35میلیون تومان، یک خانه 60متری و 15ساله در تهرانسر متری 21میلیون تومان و خانه‌ای 61متری و 12ساله در وحیدیه با قیمت 22میلیون تومان در هر متر مربع به فروش گذاشته شد.

همچنین یکی دیگر از واحدهایی که با این متراژ در تهران فایل شد، خانه‌ای 59متری و 4ساله در مولوی بود که با قیمت 16میلیون تومان برای هر متر مربع به فروش می‌رسد. برای خرید خانه‌ای 60متری و 18ساله در آذربایجان نیز 20میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع مورد نیاز است.

جنت‌ آباد یک محله در غرب تهران است؛ واحدی 60متری و 14ساله در این محله متری 31میلیون تومان قیمت خورد. گیشا از دیگر محله‌های گران قیمت در غرب تهران است که واحدی 57متری و 2ساله در آن متری 55میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مجیدیه و حکیمیه از محله‌های تهران در شرق این شهر محسوب می‌شود. واحدی 60متری و 25ساله در مجیدیه متری 21میلیون تومان و خانه‌ای 56متری و 5ساله در حکیمیه متری 33میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.