۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چه کسانی وام ۳۰۰میلیونی مسکن می گیرند؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 529406
چه کسانی وام ۳۰۰میلیونی مسکن می گیرند؟

در حالی قرار است تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی مسکن از ابتدای خرداد ماه پرداخت شود که هنوز هیچ جزییاتی در این خصوص اعلام نشده است.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ در روزهای اخیر خبری مبنی بر پرداخت تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی مسکن، در فضای مجازی دست‌ به دست می‌شود؛ زمان پرداخت این تسهیلات اول خرداد ماه اعلام شده و با وجود اینکه تنها چند سه روز تا آغاز خرداد باقی مانده ، اما هنوز جزییات دقیقی در خصوص این تسهیلات اعلام نشده است.

تسهیلات ۳۰۰میلیونی نامشخص!

هرچند اخبار منتشرشده مبنی بر آن بود که تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن از ابتدای خرداد ماه پرداخت خواهد شد، اما گفته می‌شود که مبلغ تسهیلات و سقف آن هنوز مشخص نیست و شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات را مشخص خواهد کرد!

بانک‌ها از تصمیمات وزارت راه مطلع هستند؟

همچنین معاون وزیر مسکن در مصاحبه خود اعلام کرده بود که تمام موسسات مالی اعتباری و بانک‌ها، شامل اجرای این طرح هستند و ابلاغیه اختصاص تسهیلت به ساخت مسکن را دریافت کرده‌اند؛ اما برخی از مخاطبان با مراجعه به بانک‌ها با بی‌اطلاعی بانک از این تصمیم مواجه شده‌اند.

بازپرداخت تسهیلات چند ساله است؟

به نظر می‌رسد هدف از رداخت این تسهیلات رونق و افزایش تولید در بازار مسکن بوده است؛ همچنین باتوجه به آنچه تاکنون انتشار یافته، تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی مسکن، قابل انتقال و واگذاری اعلام شده و بازپرداخت آن را نیز ۲۰سال عنوان کرده‌اند؛ اما برای تعیین میزان اقساط و.. باید منتظر ماند و دید رقم این تهسیلات برای هر یک از واحدها چه قدر خواهد بود.

چه کسانی مشمول دریافت تسهیلات ساخت مسکن هستند؟

پرداخت تسهیلات مسکن بدون محدودیت و استفاده از آن حتی برای ساکنین بافت‌های فرسوده نیز بلامانع اعلام شده است. براساس اعلام معاون وزیر مسکن، مقرر شده تا یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکونی شهری و روستایی از تسهیلات مسکن برخوردار شوند و از این تعداد ۴۰۰هزار واحد برای واحدهای روستایی و ۸۰۰هزار واحد هم برای واحدهای شهری در نظر گرفته شده است.