۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

شرایط دریافت تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن / مدت بازپرداخت تسهیلات ۲۰ساله است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۵۶
کد خبر: 528733
شرایط دریافت تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن / مدت بازپرداخت تسهیلات ۲۰ساله است

محمودزاده گفت: پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: مبلغ این تسهیلات توسط شورای پول‌واعتبار تعیین می‌شود و وزارت راه و شهرسازی جدولی تهیه کرده که براساس آن میزان تسهیلات در شهر‌ها و روستا‌ها تعیین می‌شود.

محمودزاده در خصوص سقف تسهیلات ساخت اعلام کرد: این موضوع هم اکنون در شورای پول و اعتبار در دست بررسی است که بر اساس سیستم بانکی باید این چهارچوب تعیین شود. بانک مرکزی تاکنون جدول سهمیه بانک‌ها را اعلام کرده است، اما مبلغ آن در یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

او یادآور شد: بر اساس قانون همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مشمول اجرای این طرح هستند و ابلاغیه سهمیه‌هایی که باید به تسهیلات ساخت مسکن اختصاص دهند، دریافت کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهمیه بانک‌ها، در ارائه تسهیلات ساخت مسکن متفاوت است، افزود: این تسهیلات قابل انتقال و واگذاری به خریداران است و مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است.

به گفته این مقام مسئول با پرداخت این تسهیلات در حوزه مسکن شاهد ایجاد رونق در این بازار و افزایش تولید خواهیم بود.

محمودزاده با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های عمرانی و مسکن را به بانک‌ها معرفی می‌کند، گفت: در پرداخت این تسهیلات هیچ محدودیتی نداریم و تمامی سازندگان واحد‌های مسکونی و حتی ساکنان بافت‌های فرسوده هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از جمله واحد‌های مسکونی شهری و روستایی، مقرر است تا از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند که از این تعداد ۴۰۰ هزار واحد برای واحد‌های مسکونی روستایی و ۸۰۰ هزار واحد هم برای واحد‌های مسکونی شهری در نظر گرفته شده است.

محمودزاده با بیان اینکه هدف از افزایش تسهیلات ساخت و ابلاغ آن به بانک‌ها، رونق و افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن است، گفت: امید است، تمامی واحد‌های نیمه‌تمام یا واحد‌هایی که تازه شروع شده‌اند سهم تامین مالی بهتری را برای تکمیل داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه مالکان خصوصی، خود مالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده به بانک‌ها مراجعه و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را اعلام می‌کنند، افزود: بر اساس شاخص بندی که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموما سازندگان واحد‌های متوسط و ارزان‌ قیمت هستند، قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافته، به واحد‌های گران‌قیمت تعلق نمی‌گیرد و این بخشی از قوانین وزارت راه و شهرسازی است.