۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های شمال تهران چند؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴
کد خبر: 528599
خانه‌های شمال تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که در آژانس‌های املاک شمال تهران فایل شده است، می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ شمال تهران همواره با قیمت بالای مسکن شناخته می‌شود و محله‌های شمالی گران‌ترین واحدهای تهران را در خود جای داده است؛ قیمت مسکن در این مناطق از متوسط قیمت مسکن در تهران بسیار بالاتر است؛ برای مثال در فروردین ماه متوسط قیمت مسکن در منطقه یک که گران‌ترین منطقه تهران محسوب شده و در شمال تهران قرار دارد، بیش از 60میلیون تومان برای هر متر مربع بوده است.

در این گزارش قصد داریم تا به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که در آژانس‌های املاک شمال تهران فایل شده است، بپردازیم. لازم به ذکر است باتوجه به اینکه امکانات ساختمان در شمال تهران تاثیر بسیار بالایی در قیمت مسکن دارد، قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید، تنها بیانگر قیمت مسکن برای همان واحد است و به طور مطلق قیمت مسکن در محله عنوان‌شده را مطرح نمی‌کند؛ اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل تعیین‌کننده قیمت مسکن متفاوت است.

قیمت مسکن در تهران

یک خانه در شمال تهران چند؟

الهیه یکی از محله‌های منطقه یک تهران بوده که به قیمت بالای مسکن شهرت دارد؛ این محله دارای واحدهای لوکس زیادی است و آپارتمان‌های گران‌قیمتی در آن خرید و فروش می‌شود؛ واحدی 220متری و 13ساله در این محله متری 85میلیون تومان به فروش گذاشته شد؛ همچنین یک خانه 100متری و 4ساله در تجریش با قیمت 73میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

باغ فردوس محله‌ای دیگر در شمال تهران است؛ این محله مانند سایر محله‌های شمالی تهران واحدهای متراژ بالای زیادی دارد و اکثر واحدهایی که در این محله به فروش گذاشته شده است، متراژ بالاست. یک دستگاه آپارتمان 140متری و 20ساله در باغ فردوس با قیمت 80میلیون تومان در هر متر مربع و یک خانه 184متری و یک ساله در زعفرانیه متری 90میلیون تومان قیمت خورد.

نیاوران محله‌ای دیگر در شمال تهران بوده که واحدی 145متری و 14ساله در آن متری 60میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ همچنین برای خرید یک خانه 122متری و 10ساله در جردن 55میلیون تومان برای هر متر مربع سرمایه لازم است.

از دیگر محله‌های شمالی تهران می‌توان به فرمانیه و اختیاریه اشاره داشت؛ یک خانه 150متری و یک ساله در فرمانیه متری 100میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان 142متری و 11ساله در اختیاریه متری 62میلیون تومان قیمت گذاشته شد.