۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌ های نقلی ارزان قیمت تهران کجاست؟

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۵۵
کد خبر: 527869
خانه‌ های نقلی ارزان قیمت تهران کجاست؟

در این گزارش قصد داریم تا به بررسی قیمت برخی از خانه‌های نقلی که با قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در آژانس‌های املاک تهران فایل شده است، بپردازیم.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ متوسط قیمت مسکن در تهران در طول فروردین ماه سال جاری تقریبا به متری 30میلیون تومان رسید؛ این بدین معناست که برای خرید یک واحد نقلی 40متری با قیمتی نزدیک به متوسط قیمت مسکن در تهران تقریبا باید یک میلیارد و 200میلیون تومان سرمایه داشت. در ادامه این گزارش قصد داریم تا به بررسی قیمت برخی از واحدهای نقلی که با  قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران در آژانس‌های املاک این شهر فایل شده است، بپردازیم.

واحدهای نقلی ارزان قیمت به طور معمول در محله‌هایی وجود دارد که متوسط قیمت مسکن در آن پایین است؛ از این رو در محله‌هایی که متوسط قیمت مسکن در آن‌ها بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران است، نمی‌توان واحدی ارزان قیمت معامله کرد. محله‌های جنوبی، جنوب شرقی و جنوب غربی و برخی از محله‌های شرق تهران، از جمله محله‌هایی است که برای خرید مسکن با قیمت پایین می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد که در ادامه برخی از این محله‌ها را خواهید دید.

لازم به ذکر است قیمت‌ها براساس واحدهایی است که در آژانس‌های املاک تهران فایل شده و به طور مطلق قیمت مسکن در محله‌های یادشده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل مختلفی متفاوت است و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد.

قیمت مسکن در تهران

نقلی‌های ارزان قیمت پایتخت

یک واحد 45متری و 15سال ساخت در آذربایجان متری 20میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان 39متری و 8سال ساخت در بریانک متری 23میلیون توامن قیمت‌گذاری شد. محله‌های منطقه10 از جمله محله‌هایی است که می‌توان واحدهایی با قیمت ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در آن یافت.

یک دستگاه آپارتمان 41متری و 5سال ساخت در استاد معین متری 20میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت خانه‌ای 45متری و 9ساله در پیروزی 24میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شد. برای خرید خانه‌ای 50متری و نوساز در جوادیه باید 16میلیون تومان برای هر متر مربع پرداخت کرد.

تولید دارو یکی از محله‌های تهران در منطقه18 شهرداری است؛ این منطقه ارزان‌ترین منطقه تهران در خرید و فروش مسکن به شمار می‌آید. خانه‌ای 43متری و 16ساله در محله تولید دارو با قیمت 13میلیون تومان در هر متر مربع فروخته می‌شود. برای خرید یک خانه 47متری و 6سال ساخت در ارامنه نیز 19میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع مورد نیاز است.