۰ نفر

برای بازگرداندن هموطنان صورت می گیرد؛

پرواز فوق العاده به پاریس

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبر: 527157
پرواز فوق العاده به پاریس

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با توجه به درخواست هموطنان مقیم فرانسه برای برقراری پرواز فوق العاده به این کشور، پرواز فوق‌العاده به مقصد پاریس در روز ۲۴ اردیبهشت انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این پرواز با شماره ۷۳۳ ساعت ۸ صبح از فرودگاه امام خمینی برخاسته و در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه (به وقت محلی) وارد فرودگاه شارل دوگل می‌شود.

پرواز بازگشت این مسیر نیز با شماره ۷۳۲، ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه همان روز فرودگاه پاریس را ترک می‌کند و در ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند.

بر اساس رویه صادر شده مقامات بهداشتی کشور فرانسه، مسافران با شرایط ذیل پذیرش می‌شوند:

دارندگان پاسپورت یا اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس

دارندگان برگه Laissez-Passer

دارندگان ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار

ویزای خانوادگی تایپ C برای پیوستن به خانواده، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی است

ویزای دانشجویی تایپ C به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی است

ویزای پزشکی تایپ C درمان، کلمه COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد

مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی

مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند

تمام مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به فرانسه باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR کرده و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند

بر اساس این رویه، مسافران پس از ورود به فرانسه می‌بایست در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

خاطرنشان می‌شود بر اساس نوتام صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، فرانسه جز کشورهای با شرایط ویژه کرونایی بوده و فروش بلیت پرواز به این کشور و ورود مسافران از فرانسه به ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.