۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های ۲ میلیارد تومانی تهران کجاست؟

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 526903
خانه‌های ۲ میلیارد تومانی تهران کجاست؟

در این گزارش به بررسی ویژگی آپارتمان‌های 2میلیارد تومانی که در سطح آژانس‌های املاک شهر تهران برای فروش فایل شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ قیمت مسکن در تهران به جایی رسیده که اکثر واحدها قیمت‌هایی بالای یک میلیارد تومان دارد و واحدهای ارزان‌تر از یک میلیارد تومان، یا متراژ بسیار پایینی داشته و یا در جنوبی‌ترین نقاط به فروش گذاشته شده است؛ اما با بودجه‌ای 2میلیارد تومانی امکان خرید واحدهایی بزرگ‌تر و یا خرید مسکن در محله‌های محبوب‌تر نیز وجود دارد؛ در ادامه این گزارش قصد داریم به بررسی جزییات برخی از واحدهایی که با قیمت دو میلیارد تومان در محله‌های معروف تهران به فروش گذاشته شده است، بپردازیم.

لازم به ذکر است؛ قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل مختلف متفاوت است و قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید، تنها نمونه‌ای از واحدهاست که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند.

قیمت مسکن در تهران

غرب تهران از مناطق پرطرفدار برای خرید و فروش و اجاره مسکن محسوب می‌شود که باتوجه به قیمت بالای مسکن در این منطقه، تنها امکان خرید واحدهای متراژ پایین در آن وجود دارد؛ برای مثال یک دستگاه آپارتمان 50متری و 14سال ساخت در پونک متری 38میلیون تومان و یک خانه 65متری و 6سال ساخت در جنت آباد متری 32میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین واحدی 17متری و 18سال ساخت در باغ فیض با قیمت 28میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

باتوجه به اینکه قیمت مسکن در شرق تهران پایین‌تر است، با این بودجه امکان خرید واحدی متراژ متوسط در شرق تهران وجود دارد؛ مثلا یک خانه 100متری و 5ساله در محله ابوذر متری 20میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان 70متری و 3ساله در تهرانسر متری 25میلیون تومان قیمت گذاشته شد. همچنین یک خانه 59متری و 4ساله در نیروهوایی با قیمت 33میلیون تومان در هر متر مربع فروخته می‌شود.

از دیگر خانه‌های دو میلیارد تومانی تهران می‌توان به یک دستگاه آپارتمان 80متری و نوساز در جیحون اشاره کرد؛ این واحد متری 22میلیون تومان قیمت خورد. قیمت واحدی 65متری و 20ساله در نارمک نیز 27میلیون تومان در هر متر مربع تعیین شد.