۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌ های ارزان‌ ترین منطقه تهران چند؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبر: 526591
خانه‌ های ارزان‌ ترین منطقه تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت مسکن در منطقه18 شهرداری تهران، که ارزان‌ترین منطقه این شهر نیز محسوب می‌شود، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ براساس آخرین گزارش منتشرشده بانک مرکزی، قیمت مسکن در تهران طی فروردین ماه تقریبا به 30میلیون تومان در هر متر مربع رسید و این در حالی بود که قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه یک بیش از 60میلیون تومان در هر متر مربع و در دومین منطقه گران تهران یعنی منطقه3، بیش از 50میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

درحالیکه متوسط قیمت مسکن در منطقه یک شهرداری تهران بیش از 60میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد، این رقم در ارزان‌ترین منطقه این شهر که همان منطقه 18 است، حدود 13میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که در این منطقه به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

خانه‌های ارزان‌ترین منطقه تهران چند

لازم به ذکر است؛ قیمت‌ها براساس واحدهایی است که در آژانس‌های املاک منطقه18 به فروش گذاشته شده و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند؛ اقتصاد آنلاین دخل و تصری در قیمت‌ها نداشته و قیمت مسکن در هر محله باتوجه به سن بنا، موقعیت دقیق ملک، نور، تعداد واحدهای هر طبقه، مواد و مصالح مورد استفاده در ملک و... متفاوت خواهد بود.

بهداشت یکی از محله‌های تهران در منطقه18 شهرداری است؛ واحدی 65متری و 12سال ساخت در این محله متری 18میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ البته واحدهای ارزان‌تر هم در این محله به فروش گذاشته می‌شود. واحدی 60متری و 15سال در خلیج فارس نیز با قیمت 15میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

یافت آباد محله‌ای دیگر در این منطقه ارزان قیمت محسوب می‌شود؛ یک دستگاه آپارتمان 75متری و 2سال ساخت در این محله متری 15میلیون تومان و واحدی 45متری و 12ساله در تولید دارو با قیمت 15میلیون و 500هزار تومان در هر متر مربع فایل شد.

همچنین واحدی دیگر در محله شادآباد که در جنوب تهران واقع شده است، متری 14میلیون تومان قیمت خورد؛ این واحدی 60متری و 15سال ساخت است.