۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

حداقل هزینه خرید و اجاره مسکن در کرج / زمین در کرج چند؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبر: 526528
حداقل هزینه خرید و اجاره مسکن در کرج / زمین در کرج چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی هزینه مورد نیاز برای خرید و یا اجاره مسکن در کرج خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ کرج یکی از شهرهای ایران با یک میلیون و 500هزار نفر جمعیت است و جزو شهرهای پرجمعیت کشور به حساب می‌آید. قیمت مسکن در این شهر نیز مانند سایر شهرها بسته به موقعیت ملک و... متفاوت است؛ برای مثال عظیمیه یکی از مناطق گران قیمت کرج محسوب می‌شود. در ادامه این گزارش به بررسی هزینه مورد نیاز برای اجاره و خرید آپارتمان و نیز هزینه لازم برای خرید زمین در این محله خواهیم پرداخت.

اجاره ماهانه یک آپارتمان در کرج

هزینه اجاره آپارتمان در این شهر بنابر عوامل مختلفی چون محله و... متفاوت است؛ در ادامه به بررسی متوسط اجاره ماهیانه یک آپارتمان 80متری 2 تا 5ساله در محله‌های متفاوت این شهر خواهیم پرداخت.

ارزان‌ترین خانه‌های کرج برای اجاره

هشتگرد، یکی از مناطق ارزان قیمت در این شهر محسوب شده و براساس آگهی‌های 10روز اخیر دیوار، متوسط اجاره ماهیانه مسکن در این محله حدود یک میلیون و 600هزار تومان بوده است. از دیگر مناطق ارزان قیمت کرج برای اجاره مسکن می‌توان به مارلیک اشاره کرد؛ آگهی‌ها حاکی از متوسط قیمت 2میلیون و 7120هزار تومانی برای اجاره مسکن در این محله است؛ اگر بودجه بیشتری برای اجاره مسکن دارید، منظریه می‌تواند یک گزینه ارزان و مناسب باشد؛ متوسط قیمت اجاره بها در این محله، 3میلیون و 680هزار تومان اعلام شد.

خانه‌های قیمت متوسط کرج برای اجاره مسکن

اگر قصد اجاره یک آپارتمان با قیمتی مناسب در شهر کرج دارید، می‌توانید به مناطقی چون ساماندهی، شاهین ویلا، فردیس، گلشهر و اندیشه مراجعه کنید؛ متوسط قیمت اجاره‌بهای یک واحد مسکونی 80متری با سن بین 2 تا 5سال، در این مناطق بین ماهانه 4 تا 5میلیون تومان بوده است.

خانه‌هایی با اجاره 5 تا 6ونیم میلیون تومانی

برای اجاره واحدی با بودجه‌ای بین 5 تا 6میلیون تومان در کرج، می‌توان به باغستان، شهرک بنفشه، مهرشهر، گوهر دشت و... به عنوان مناطقی که با بودجه شما مطابقت دارد، اشاره کرد؛ برای مثال متوسط قیمت ماهیانه اجاره یک آپارتمان 80متری در باغستان ماهانه 5میلیون و 40هزار تومان و در گوهر دشت ماهانه 6میلیون و 400هزار تومان بود. همچنین برای اجاره یک خانه در شهرک بنفشه ماهانه به طور متوسط 5میلیون و 120هزار تومان و برای اجاره یک خانه در مهرشهرفاز4، ماهانه 6میلیون و 160هزار تومان پرداخت می‌شود.

گران‌ترین مناطق کرج برای اجاره مسکن

باتوجه به آگهی‌‌های دیوار، گران‌ترین محله کرج برای اجاره مسکن، عظیمیه  است؛ در این محله هر ماهه به طور متوسط حدود 8میلیون تومان برای اجاره یک واحد آپارتمان 80متری که 2 تا 5ساله سن دارد، اجاره پرداخت می‌شود. از دیگر مناطق گران قیمت می‌توان به فاز3 مهرشهر اشاره کرد؛ متوسط هزینه اجاره یک واحد مسکونی در این محله، ماهانه 8میلیون تومان اعلام شد. همچنین برای اجاره یک واحد در کوی مهر ماهانه به 6میلیون و 800 هزار تومان و برای اجاره واحدی در مهرویلا هر ماهه به 6میلیون و 640هزار تومان سرمایه لازم دارید.

قیمت مسکن در کرج

ارزان‌ترین محله‌های کرج برای خرید مسکن

در چند سال اخیر، قیمت مسکن به طرز عجیبی افزایش یافته و به همین دلیل خرید یک دستگاه آپارتمان به رویایی برای بسیاری از خانوارها بدل شده است؛ این افزایش قیمت، حتی به مناطق ارزان سرایت کرده و خرید آپارتمان در مناطق ارزان قیمت هم دیگر امر آسانی نیست؛ در ادامه قیمت آپارتمان در برخی از محله‌های ارزان کرج را خواهید دید.

همانطور که پیشتر هم گفته شد، هشتگرد از ارزان‌ترین مناطق کرج به حساب می‌آید؛ برای اینکه بتوانید یک دستگاه آپارتمان 2 تا 5سال ساخت در این منطقه خریداری کنید، تقریبا به 5میلیون تومان سرمایه برای هر متر مورد نیاز خواهید داشت و یا خرید مسکن در شهرک ابریشم نیز با این سرمایه شدنی است.

آپارتمان‌هایی که قیمتشان بین متری 5 تا 7میلیون تومان است

برای خرید واحدهایی با متوسط قیمت 5 تا 7میلیون تومان برای هر متر مربع، ملارد، ماهدشت و کمال‌شهر گزینه‌های خوبی به شمار می‌آید؛ متوسط قیمت ماهیانه یک متر آپارتمان در ملارد، 5میلیون و 680هزار تومان بوده است. همچنین جهت خرید یک دستگاه آپارتمان در کمال‌شهر به طور متوسط  6میلیون و 660هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت می‌شود.

سایر محله‌های ارزان قیمت در کرج

از دیگر محله‌های ارزان کرج برای خرید مسکن می‌توان به مارلیک، مشکین دشت، منظریه، محمد شهر و کیانمهر اشاره کرد؛ متوسط قیمت مسکن در این مناطق بین 7 تا 9میلیون و 500هزار تومان در هر متر مربع بوده است. در بین این چهار محله، مارلیک ارزان‌ترین و کیانشهر گران‌ترین است.

همچنین برای خرید یک دستگاه آپارتمان 2 تا 5ساله در شاهین ویلا متری 10میلیون و 100هزار تومان هزیه پرداخت می‌شود؛ جهت خرید یک دستگاه آپارتمان در فردیس به 10میلیون و 742هزار تومان و خرید یک خانه در گلشهر به 11میلیون و 917هزار تومان در هر متر مربع سرمایه نیاز دارید.

قیمت مسکن در کرج

زمین‌های ارزان کرج در کدام مناطق است؟

در صورتی که تمایل دارید در کرج زمین ارزان قیمت خریداری کنید، حداقل به یک میلیون و 856هزار تومان سرمایه در هر متر مربع لازم خواهیم داشت؛ یک متر زمین در ماهدشت با این قیمت معامله می‌شود؛ شهرک ابریشم از دیگر محله‌هایی است که زمین در آن با قیمت پایین‌تر از 2میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد؛ زمین‌های این محله به طور متوسط با قیمت یک میلیون و 951هزار تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

زمین‌های بین متری 2 تا 4میلیون در کرج

ملک آباد یکی از مناطق کرج است که متوسط قیمت یک متر مربع زمین در آن متری 2میلیون و 147هزار تومان اعلام شد؛ همچنین یک متر مربع زمین در ملارد 2میلیون و 501هزار تومان، زمین در شهریار متری 2میلیون و 521هزار تومان و برای خرید یک متر زمین در هشتگرد 2میلیون و 697هزار تومان سرمایه در هر متر مربع مورد نیاز خواهد بود.

زمین‌های بین متری 3 تا 4میلیون تومان در کرج

اگر قصد دارید برای خرید یک زمینی با متوسط قیمت 3تا4میلیون تومان در هر متر مربع اقدام کنید، هشتگرد، کمال‌شهر، محمدشهر و کیانمهر از مناطقی است که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. یک متر زمین در هشتگرد با قیمت 3میلیون و 454هزار تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد؛ همچنین یک متر زمین در کیانمهر به طور متوسط با سرمایه 4یلیون و 250هزار تومانی برای هر متر مربع قابل معامله خواهد بود.

قیمت مسکن در کرج