۰ نفر

خرید آپارتمان در فرمانیه؛ منطقه اعیان نشین شمال تهران

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبر: 525822
خرید آپارتمان در فرمانیه؛ منطقه اعیان نشین شمال تهران

محله فرمانیه یکی از محلات لوکس و مدرن شهر تهران است که میزبان تعداد زیادی برج و سازه معروف می‌باشد. این محله در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرمانیه یکی از محلات شمالی تهران به شمار می‌رود که همواره به عنوان یکی از محلات اعیان نشین تهران مورد توجه بوده است. شاید برای‌تان جالب باشد، محله اعیان نشین فرمانیه با وجود بافت مدرن و امروزی خود یکی از محلات قدیمی با عمر 200 ساله است. اگرقصد خرید آپارتمان در فرمانیه را دارید در ادامه همراه ما باشید.

در سال های اخیر به دلیل ساخت و سازهای زیاد در این منطقه تعداد زیادی از باغ‌های این منطقه تخریب شده‌اند و به آپارتمان‌های گران قیمت تبدیل شده اند. آپارتمان‌های موجود در این محله علاوه بر زیبا و لوکس بودن، دارای امکاناتی نظیر سونا، جکوزی، استخر، سالن‌های ورزشی، سیستم‌های هوشمند و سینمای خانگی های مجلل می‌باشند. این امکانات موجب بیشتر شدن قیمت خانه در فرمانیه می‌شوند.

خرید آپارتمان در فرمانیه

تاریخچه

در مورد داستان شکل‌گیری این منطقه باید بدانید که فرمانیه حدودا در 2 قرن پیش و در دوره قاجار شکل گرفته است. در واقع این منطقه به دلیل آب و هوای خوبی که داشته و شرایط مناسبش برای کشاورزی مورد پسند سرمایه داران و همچنین افراد عادی واقع شده بود. در واقع بهتر است اینگونه بگوییم که افراد عادی و کشاورزان ابتدا وارد این محله شدند و با آباد کردن آن راه را برای سرمایه داران باز کردند. همچنین روند افزایش جمعیت در فرمانیه نشان میدهد که از 50 سال گذشته تعداد مهاجران و ساکنان بیشتر شده اند.

آنطور که در منابع مختلف آمده است محله فرمانیه در گذشته به خانواده فرمانفرمائیان تعلق داشته است که از خانواده‌های بانفوذ و بسیار متمول ایرانی در دوران خود بوده‌اند. نام فرمانیه هم برگرفته از نام این خانواده می‌باشد. در ادامه بهتر است بدانید که زمین‌های فرمانیه به شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما تعلق داشته که نخست وزیر ایران در سال‌های پایانی سلطنت قاجار بوده است.

شاهزاده دارای تعداد زیادی همسر و ده‌ها فرزند بوده است. وی در زمان حیات بخش زیادی از اموالش را به فرزندان همسر اولش بخشیده و محله فرمانیه هم به فرزند ارشدش، نصرت فیروز رسیده است. آنطور که در روایات آمده است فیروز به ولخرجی شهرت فراوان داشته است، بطوریکه پس از مدتی به دلیل بدهکاری مجبور به فروش بخشی از املاکش به سفارت ایتالیا شده است.

دسترسی

فرمانیه از شمال به نیاوران، از شرق به پاسداران، از غرب به دزاشیب و از جنوب به اتوبان صدر محدود می‌شود. اصلی ترین خیابان در این منطقه خیابان فرمانیه یا همان شهید دکتر لواسانی می باشد. از مهم ترین خیابان‌های فرمانیه می توان به خیابان‌های پاسداران شمالی، دیباجی شمالی وخیابان سنبل ( سلمان پور ظهیر)  اشاره کرد. این محله دارای برج ها و آپارتمان‌های گران قیمت و معروفی است . برای مثال برج آسمان واقع در چهارراه فرمانیه دومین برج بلند مسکونی در ایران است یا برج‌های دو قلوی فرمان از سازه‌های معروف تهران در این محله فرمانیه هستند. این محله گران و خوش آب‌و‌هوا همچنین میزبان تعدادی سفارت نیز می‌باشد.

این محل فاقد ایستگاه مترو است و نزدیک ترین ایستگاه مترو به فرمانیه ایستگاه نوبنیاد می‌باشد. خط اتوبوسرانی پایانه شهید دستواره از این محله می‌گذرد و حمل و نقل را در این محله آسان‌تر می‌کند. خط 106، که از پایانه لاله به پایانه شهید افشار( پارک وی) می رسد، خط 217 از شهرک صدف تا بلوار صبا( مترو قیطریه) ادامه دارد وخط 220 که از میدان ازگل تا پایانه تجریش ادامه دارد، خطوط اتوبوسرانی هستند که از فرمانیه عبور می‌کنند. همچنین نزدیک ترین پایانه تاکسیرانی به فرمانیه در میدان نوبنیاد قرار دارد.

خرید آپارتمان در فرمانیه

امکانات

بوستان‌های محله فرمانیه تهران: بوستان مینا، بوستان مهر، بوستان پگاه، بوستان امام علی.

 مجتمع های تجاری منطقه فرمانیه تهران: مرکز خرید فرمانیه، مجتمع تجاری کوه نور، مرکز خرید برند سنتر موزه ها و بنا های تاریخی فرمانیه تهران : عمارت و باغ فرمانیه، موزه و نمایشگاه نقشه، بام چیذر

مهم ترین مراکز خرید در محله فرمانیه مرکز خرید کوهستان، مرکز خرید آرتمیس، مرکز خرید فرمانیه و مرکز خرید کوه نور  هستند. همچنین بازار میوه و تره بار شهید لواسانی و فروشگاه شهروند فرمانیه فروشگاه هایی هستند که می‌توانید مایحتاج روزانه خود را از آن‌ها تهیه کنید.

اصلی ترین خیابان این منطقه خیابان فرمانیه است که از چهارراه فرمانیه و تقاطع پاسداران شروع می‌شود و تا چهارراه کامرانیه و بلوار اندرزگو ادامه می‌یابد. البته این انتهای راه نیست و بخشی از خیابان فرمانیه تا دزاشیب ادامه می‌یابد. مهم‌ترین خیابان‌های فرمانیه شامل خیابان‌های دیباجی شمالی، خیابان سنبل (سلمان پورظهیر)، خیابان آذرمینا، خیابان کوهستان هشتم، خیابان نارنجستان هفتم، خیابان نارنجستان یکم، خیابان تنگستان دوم، خیابان عسگریان و خیابان مهماندوست می‌شوند. فرمانیه از شمال به جماران، از جنوب به قیطریه، از غرب به حکمت و از شرق به کاشانک منتهی می‌شود.خرید آپارتمان در فرمانیه

دلتا معتبرترین سایت خرید و اجاره آپارتمان در سراسر ایران

با توجه به امکانی که منطقه فرمانیه در اختیار ساکنین خود قرار می­‌دهد، اغلب افراد علاقمند به خرید یا اجاره آپارتمان در فرمانیه هستند و تقاضای مسکن در این منطقه بالا است. اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان در تهران را دارید می­‌توانید به سایت دلتا مراجعه کنید.

دلتا با داشتن بیشترین نرخ رضایت عمومی استفاده کنندگان از خدمات این مرکز، ادبیات جدید و امنی را در دنیای خرید و فروش خانه و اجاره ملک در تهران و شهرستان های سراسر کشور ایجاد کرده است. استراتژی مدرن و مدیریت خلاق این مجموعه، با قدرت تکنولوژی روز و نیروهای متعهد و کارآمد، موفق به جابجایی مرزهای این کار شده و امروز دلتا مفتخر به کسب عنوان اولین و معتبرترین مجموعه خرید و فروش و اجاره ملک در ایران به عنوان یک پلتفرم درکنار خریداران و متقاضیان خدمات شده است و این مهم محقق نمی‌شد جز با اصالت و تمرکز بر نگاه حمایتی به اصلی‌ترین سرمایه اقتصادی شهروندان، که خرید آپارتمان، خرید خانه یا فروش خانه و ملک تلقی می‌شود.