۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های شمال پایتخت چند؟

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 525581
خانه‌های شمال پایتخت چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهایی که در آژانس‌های املاک شمال تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ مناطق یک و سه از مناطق شمالی تهران محسوب می‌شود که متوسط قیمت مسکن در این دو منطقه بسیار بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران است و در گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در این دو منطقه طی فروردین ماه سال جاری تقریبا 66 و 56میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شد. پس از آن منطقه دو، سومین منطقه گران قیمت تهران در حوزه قیمت مسکن محسوب می‌شود که دو محله سعادت آباد و شهرک غرب که در شمال غربی تهران قرار دارد، متعلق به این منطقه است.

در این گزارش قصد داریم تا به بررسی قیمت واحدهایی که در آژانس‌های املاک شمال تهران فایل شده است، بپردازیم. لازم به ذکر است قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید، تنها نمونه‌ای از فایل‌های پیشنهادی آژانس‌های املاک شمال تهران است و به طور مطلق قیمت مسکن در محله‌هایی که خواهید دید را بیان نمی‌کند؛ اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها نداشته و قیمت مسکن در هر یک از محله‌ها باتوجه به عواملی چون متراژ، سن بنا، کوچه و خیابان، نور و... متفاوت خواهد بود.

قیمت خانه در شمال پایتخت

قیمت خانه در شمال پایتخت

یک واحد آپارتمان 105متری و نوساز در محله زعفرانیه متری 71میلیون تومان و واحدی 160متری و 10ساله در قیطریه متری 60میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ولنجک از شمالی‌ترین محله‌های تهران است که یک واحد 98متری و یک سال ساخت در آن متری 80میلیون تومان فایل شد. واحدی 330متری در محمودیه نیز با قیمت 100میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

سعادت آباد محله‌ای در شمال غرب تهران است که قیمت مسکن در آن تقریبا از متری 50 تا 55میلیون تومان شروع می‌شود و برخی از واحدهای نوساز آن بیش از 100میلون تومان در هر متر مربع قیمت دارد؛ یک خانه 72متری و 10ساله در این محله متری 64میلیون تومان قیمت خورد. همچنین قیمت یک خانه 140متری و 5سال ساخت در محله میرداماد 68میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شد.

یک دستگاه آپارتمان 90متری و 6سال ساخت در محله جردن متری 65میلیون تومان، خانه‌ی 85متری و 4ساله در الهیه متری 73میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان 143متری و یک سال ساخت در نیاوران متری 79میلیون تومان قیمت خورد.