۰ نفر

سفر به ۱۵کشور آزاد، برگشت از آن‌ها ممنوع!

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
کد خبر: 525363
سفر به ۱۵کشور آزاد، برگشت از آن‌ها ممنوع!

با وجود ممنوعیت پرواز از/به ۱۵کشور با شرایط ویژه کرونا، اما انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در بخشنامه‌ای فروش بلیت و خدمات سفر به این کشورها را «بدون مانع» اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هند، پاکستان، فرانسه، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا از جمله کشورهایی هستند که به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا پرواز به و از آن‌ها ممنوع شده است. سازمان هواپیمایی نیز در بخشنامه‌ای به تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد از پذیرش مسافر و فروش بلیت هواپیما از مبداء این کشورها به ایران خودداری شود، اما فروش بلیت به این مقاصد منوط به رعایت قوانین و مقررات آن کشورها باشد.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز پیرو آن، در بخشنامه‌ای خطاب به آژانس‌ها، فروش و صدور بلیت به این ۱۵ کشور را بدون مانع اعلام کرد.  

حرمت‌الله رفیعی، رییس هیات‌مدیره این انجمن، تاکید کرد: طی مذاکره با مدیرکل نظارت سازمان هواپیمایی، فروش و صدور بلیت به این کشورها منعی ندارد و تابع مقررات کشورهای مقصد برای ورود اتباع دیگر کشورها به آن کشورهاست و به تبع آن، ورود مسافر از مبداء این کشورها به ایران ممنوع  است.

درحال حاضر بیشتر سفرها به این کشورها با توجه به محدودیت‌های کرونا، از جنبه توریستی خارج بوده و اغلب، ورود برای افراد مقیم و دارای مجوز تجارت، اقامت و تحصیل آزاد بوده است و یا محدودیت کمتری دارد.