۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های ارزان مشهد چند؟

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبر: 525268
خانه‌های ارزان مشهد چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان در محله‌های ارزان قیمت مشهد براساس آگهی‌های دیوار خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ در دو الی سه سال گذشته، قیمت مسکن در مشهد هم مانند سایر نقاط کشورافزایش زیادی داشته است و با افزایش قیمت مسکن، توان خانواده‌های برای خرید مسکن، با کاهش روبه‌رو شده و بسیاری از خانواده‌ها یا دیگر توان خرید مسکن ندارند و یا برای خرید مسکن انتظارات خود را کاهش داده‌اند.

در این گزارش قصد داریم به بررسی متوسط قیمت یک متر آپارتمان ۲ تا ۵ساله در محله‌های ارزان قیمت این شهر که در ۱۰روز اخیر در سایت دیوار آگهی شده است، بپردازیم؛ گفتنی است با توجه به اینکه قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید پیشنهادی بوده و براساس معاملات واقعی نیست، به طور مطلق قیمت مسکن در محله‌ها را مشخص نمی‌کند؛ مضاف بر آن قیمت مسکن برای هر واحد باتوجه به عواملی مثل سن، امکانات و... متفاوت است.

قیمت مسکن در محله‌های ارزان مشهد

متوسط قیمت هر متر مربع یک واحد دو تا ۵سال در گلبهار متری ۴میلیون و ۹۲۳هزار تومان، در طبرسی شمالی ۵میلیون و ۹۹هزار تومان، در بلوار توس ۵میلیون و ۳۳۹هزار تومان، در کشاورز متری ۵میلیون و ۴۵۴هزار تومان و در کوی مهدوی ۶میلیون و ۵۹۶هزار تومان بوده است.

 در ده روز اخیر متوسط قیمت مسکن در ایثارگران متری ۶میلیون و ۷۵۳هزار تومان، در شاندیز متری ۶میلیون و ۷۵۳هزار تومان، در ابوطالب متری ۷میلیون و ۹۴۰هزار تومان و در کوی امیرالمومنین متری ۸میلیون و ۳۳۳هزار تومان بوده است..

از دیگر محله‌های ارزان قیمت مشهد می‌توان به شهید هنرور، محله طلاب، شهید مطهری شمالی، امیریه و عبدالمطلب اشاره کرد؛ متوسط قیمت مسکن در این محله‌ها بین متری ۸میلیون و ۵۰۰ تا ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان متغیر بود.

مسکن مشهد