۰ نفر

کوچ آگهی‌های ملکی به سایت‌ها

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۵:۲۰
کد خبر: 523581
کوچ آگهی‌های ملکی به سایت‌ها

همزمان با محدودیت‌های مشاغل گروه‌های پرخطر، آژانس‌های مشاور املاک نیز تحت تاثیر این محدودیت‌ها قرار گرفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ تحقیقات از فضای حاکم بر وضعیت معاملات مسکن حاکی از آن است که همزمان با تعطیلی آژانس‌های مشاور املاک، عرضه سنتی فایل‌های ملکی (ارائه فایل از سوی موجران یا مالکان به صورت حضوری در بنگاه‌های معاملات ملکی) افت چشمگیری داشته است.

به گفته برخی از واسطه‌های ملکی فعال در مناطق مختلف شهر تهران، تحت تاثیر محدودیت‌های فعالیت مشاوران املاک، تعداد فایل‌های اجاره و فروش مسکن کم شده و در مقابل بخش زیادی از این آگهی‌ها به سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی منتقل شده است. در عین حال بررسی‌های سامانه‌های مجازی املاک نشان می‌دهد، فایل‌های پیشنهادی اجاره و فروش در این پلت فرم‌ها افزایش قابل‌توجهی داشته است که این کوچ آگهی‌های ملکی از بازار فیزیکی به بازار مجازی به دلیل قرار گرفتن در ابتدای فصل نقل و انتقالات بیش از ادوار گذشته بوده است.

بر همین اساس بررسی برخی قیمت‌های پیشنهادی در سامانه‌های مجازی املاک حکایت از افزایش قیمت‌های پیشنهادی نامتعارف از سوی فروشندگان دارد.

در همین حال برخی از فعالان بازار معاملات ملک در خصوص ارائه قیمت‌های پیشنهادی از سوی برخی مالکان معتقدند، برخی فروشندگان به دلیل نزدیک شدن به فصل نقل‌و‌انتقالات و افزایش نسبی معاملات نرخ‌های غیرمتعارف را برای ملک خود پیشنهاد می‌دهند اما با توجه به ثبات نسبی در بازارها از جمله ارز و همچنین چشم‌انداز نسبتا مثبت از آینده، احتمالا ملک آنها مشتری نخواهد داشت و این افزایش قیمت‌ها صرفا روانی و روی کاغذ است.