۰ نفر

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

وضعیت تعلیق پروازهای خارجی به علت کرونا

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵
کد خبر: 522327
وضعیت تعلیق پروازهای خارجی به علت کرونا

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در کشورهای پرخطر از نظیر کرونا ارائه تست منفی کرون با اعتبار ۹۶ ساعت در مبدا از شرایط پذیرش مسافر است، همچنین در مقصد انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای هشت سال ضروری است.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد حسن ذیبخش در تشریح آخرین وضعیت تعلیق پروازهای بین‌المللی کشورمان به علت شیوع کرونا در کشورها، اظهار داشت: در حال حاضر به علت شیوع کرونا در برخی کشورها، پروازها به ۳۹ کشور انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعلیق پروازها به فرانسه به علت شیوع شدید کرونا در این کشور ادامه دارد، اضافه کرد: پروازهای انگلستان پس از بهتر شدن شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ در این کشور از ۲۵ فروردین برقرار شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین پروازهای ترکیه به صورت بسیار محدود انجام می‌شود و اغلب برای بازگرداندن ایرانیان مقیم ترکیه و یا اتباع ترکیه در ایران است.

ذیبخش افزود: به عنوان مثال در یک روز ۵ رفت و ۷ برگشت بین ایران و ترکیه انجام شده است، پیش از این در ایام نوروز به طور متوسط روزانه ۴۵ پرواز رفت و ۴۵ پرواز برگشت انجام می‌شد.

وی تاکید کرد: شرط پذیرش مسافر تست منفی کرونا است و در صورت مشکوک بودن مسافران از نظر ابتلا به کرونا، قرنطینه در هتل فرودگاه امام خمینی (ره) با هزینه مسافران انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در کشورهای پرخطر از نظیر بیماری کرونا ارائه تست منفی کرون با اعتبار ۹۶ ساعت در مبدا از شرایط پذیرش مسافر است، همچنین در مقصد انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای هشت سال ضروری است.

ذیبخش اضافه کرد: تردد در سایر کشورها نیز با ارائه تست منفی کرونا با اعتبار ۹۶ ساعت در مبدا و انجام مراقبت پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت مشکوک بود فرد، بلامانع است.

وی تأکید کرد: مسافران باید دقت کنند که ارائه نتیجه آزمایش کرونا فقط از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت خارجه ایران در کشورهای مبدا، اعتبار دارد.

بنابراین گزارش از شنبه 28 فروردین پروازها به فرانسه تعلیق شود.