۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت آپارتمان نوساز در لوکس‌ترین منطقه تهران

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبر: 522057
قیمت آپارتمان نوساز در لوکس‌ترین منطقه تهران

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت برخی از واحدهای نوسازی که در منطقه یک تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ منطقه یک، یکی از مناطق تهران در شمال پایتخت است که قیمت مسکن در آن بسیار بالا بوده و طبق آخرین آمار به بیش از 60میلیون تومان در هر متر مربع رسید. نیاوران، ولنجک، باغ فردوس، زعفرانیه، قیطریه، دربند، اوین و... از محله‌های معروف منطقه یک تهران محسوب می‌شود که قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها  بازه متفاوتی را شامل می‌شود که واحدهای نوساز نیز قیمتی بالاتر از واحدهای قدیمی دارد.

واحدهای نوساز

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این منطقه خواهیم پرداخت؛ گفتنی است که قیمت‌هایی که در ذیل می‌آید، براساس فایل‌های موجود در آژانس‌های املاک این منطقه بوده و قیمت مسکن در محله‌های یادشده را عنوان نمی‌کند.

نیاوران یکی از محله‌های منطقه یک است که در شمال تهران قرار دارد؛ غالب واحدهای این محله نیز مانند خانه‌های دیگر در منطقه یک شهرداری از متراژ بالایی برخوردار است؛ یک واحد 200متری و نوساز در این محله متری 90میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین کارشناسان مشاور املاک این محله می‌گویند: قیمت واحدهای نوساز نیاوران تقریبا از متری 60میلیون تومان شروع می‌شود.

ولنجک یک محله دیگر در منطقه یک و از شمالی‌ترین نقاط تهران است؛ یک دستگاه آپارتمان 150متری و نوساز در این محله با قیمت 110میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد. همچنین یک خانه 94متری و نوساز در قیطریه با قیمت 75میلیون تومان برای هر متر مربع به فروش گذاشته شده است.

زعفرانیه از محله‌های گران‌قیمت تهران است که واحدهای لوکس بسیاری در آن وجود دارد؛ همچنین مشاوران املاک در این محله معتقدند قیمت مسکن در این محله گاه به 150میلیون تومان در هر متر مربع نیز می‌رسد؛ واحدی 210متری و نوساز در زعفرانیه متری 120میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ مالک واحدی 225متری و نوساز در محمودیه نیز قیمت واحد را 100میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام کرد.

در پایان گفتنی است؛ قیمت مسکن در هر محله براساس عوامل متعددی چون سن، متراژ، کوچه و خیابان، میزان نور، طبقه، تعداد طبقات در هر واحد، امکانات و.... تعیین می‌شود؛ از این رو مختصات خود ملک در تعیین قیمت مسکن بسیار مهم است.