۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه های یک میلیاردی تهران کجاست؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبر: 520561
خانه های یک میلیاردی تهران کجاست؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای زیر یک میلیارد تومانی که در بنگاه‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ باتوجه به اینکه متوسط قیمت مسکن در تهران تقریبا به 30میلیون تومان رسیده است، شاید خرید یک واحد آپارتمان که قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان داشته باشد، مشکل بوده و حتی در بسیاری از محله‌های تهران نیز امکان‌پذیر نباشد؛ اما در برخی از محله‌ها همچنان امکان خرید یک واحد نقلی با سرمایه کمتر از یک میلیارد تومان وجود دارد.

محله‌های جنوبی و جنوب شرقی تهران از محله‌‌هایی هستند که واحد زیادی با این قیمت در آن‌ها وجود دارد؛ برای مثال یکی از مناطق تهران که واحدهای زیادی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در آن دیده می‌شود، منطقه10 است؛ گفته‌های مشاوران املاک در این محله و نیز آگهی‌های موجود در سایت‌های اینترنتی تصدیقی بر این موضوع است؛ در ادامه این گزارش به بررسی چند مورد از واحدهایی که قیمتی پایین‌تر از یک میلیارد تومان داشته و در تهران به فروش گذاشته شده‌اند، خواهیم پرداخت.

خانه های یک میلیاردی تهران کجاست

* گفتنی است که قیمت‌ها براساس فایل‌های موجود در آژانس‌های املاک تهران بوده و تنها نمونه‌ای از واحدهای در هر محله است و به طور مطلق بیانگر قیمت مسکن در محله‌های یادشده نیست.

واحدی 50متری و 10ساله در محله نواب متری 17میلیون تومان، یک دستگاه آپارتمان 40متری و 19ساله در خواجه نظام متری 20میلیون تومان و واحدی 41متری و 5ساله در پیروزی متری 21میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

هاشمی از محله‌های تهران در منطقه10 شهرداری است که قیمت مسکن در آن به طور کل از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است؛ واحدی 45متری و 15ساله در این محله به قیمت 18میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد. همچنین یک دستگاه آپارتمان 50متری و 20ساله در بریانک متری 16میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مالک یک دستگاه آپارتمان 45متری و 14ساله در جیحون قیمت واحد خود را 18میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد؛ همچنین یک خانه 50متری و 18ساله در محله سبلان متری 17میلیون تومان فروخته خواهد شد.