۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های ۵٠ متری تهران چند؟

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبر: 519945
خانه‌های ۵٠ متری تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای ۵٠متری که در آژانس‌های املاک تهران برای فروش فایل شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ واحدهای ۵٠متری خانه‌های کوچک و نقلی محسوب می‌شود که انتخاب بسیاری از خانه اولی‌ها برای خرید مسکن نیز است؛ شاید تا چند سال پیش خرید یک خانه ۵٠متری آنقدرها هم مشکل نبود؛ اما در سال‌های اخیر و با افزایش روزافزون قیمت مسکن، حتی خرید یک خانه ۵٠متری نیز به سرمایه هنگفتی نیاز دارد و از توان بسیاری از افراد خارج است.

قیمت خانه‌های ۵٠متری باتوجه به عوامل متعددی چون سن، محله، کوچه و خیابان، سازنده، مواد و مصالح ساختمان، امکانات آپارتمان و... متفاوت بوده و می‌توان خانه‌های زیر یک میلیارد و یا واحدهای چند میلیاردی را با این بودجه خریداری کرد.

خانه‌های ۵٠ متری تهران چند

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای ۵٠متری که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت؛  گفتنی است که قیمت‌ها براساس واحدهایی است که در بنگاه‌ها به فروش گذاشته شده و به طور مطلق قیمت مسکن در محله‌های مذکور را نشان نمی‌دهد و قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل یادشده متفاوت خواهد بود.

بریانک یک محله در منطقه ده تهران است که واحدهای متراژ پایین زیادی در آن معامله می‌شود و قیمت مسکن در آن نیز به طور کل از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است؛ واحدی ۵٠متری و ١٠ساله در این محله متری ١۶میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خواجه‌ نظام‌الملک نیز محله‌ای در شرق تهران است؛ این محله نیز واحدهای متراژ پایین بسیاری را در خود جای داده است؛ قیمت مسکن جهت معامله واحدی ۵۵متری و ٢٠سال ساخت در این محله ١٨میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شد.

واحدی ۵٠متری و ٣ساله در گیشا متری ۵۵میلیون تومان، یک خانه ۵٠متری و ٢٠سال ساخت در جیحون متری ٢٣میلیون تومان و واحدی ۵٠متری و ١٠سال ساخت در پونک متری ۴٠میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

نازی آباد یک محله در جنوب تهران است؛ خانه‌ای ۵٣متری و ۴ساله در این محله با قیمت ١٨میلیون تومان در هر متر مربع به فروش خواهد رسید. همچنین مالک یک خانه ۵٢متری و ١٠ساله در پیروزی قیمت واحد خود را ٢۵میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد.