۰ نفر

معاون وزیر راه وشهرسازی؛

تمام سرپرستان خانوار باید در سامانه املاک ثبت نام کنند

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹
کد خبر: 518923
تمام سرپرستان خانوار باید در سامانه املاک ثبت نام کنند

محمود زاده گفت: بر اساس قانون تمام سرپرستان خانوار چه مالک و چه مستاجر موظف به ثبت نام در سامانه املاک و اسکان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که همه افراد باید در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، بیان کرد: بر اساس قانون تمام سرپرستان خانوار مالک و مستاجر موظف به ثبت نام در این سامانه هستند.

محمود زاده افزود: اگر بر اساس خود اظهاری اطلاعات به طور ناقص ثبت شود در این صورت واحد به عنوان واحد خالی تعلق می‌شود و اطلاعات آن به سازمان مالیاتی ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول درباره خانه‌هایی که به شکل قولنامه خرید و فروش شده‌اند و یا خانه‌هایی که هنوز پایان کار ندارند، گفت:  ملاک سند مالکیت رسمی نیست و تمام املاک در سیستم وجود دارند و باید همه اطلاعات خود را چه در شهر و روستا در سامانه اظهار کنند.

او افزود: در این طرح دو هدف عمده شامل شناسایی به عنوان آدرس  و بعد شناسایی خانه‌های خالی برای شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر دنبال می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر افراد اطلاعات خود را وارد نکنند یا به طور ناقص اطلاعات را وارد کنند، ما برای راستی آزمایی اطلاعات را از ۱۹ سامانه دریافت می‌کنیم هر اگر اطلاعات ثبت نشود یا به طور ناقص ثبت شود، خانوار از خدماتی که دولت ارائه می‌دهد محرم می‌شوند.

محمود زاده در رابطه با خانه‌هایی که هنوز انحصار ورثه نشده‌اند، بیان کرد: ما برای شرایط ویژه هم برنامه ریزی کرده‌ایم که به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که اگر خانه‌ای دو طبقه باشد یا سند آن سه دانگ به اسم افراد باشد افراد باید چه کاری انجام دهند؟ بیان کرد: موضوع مالکیت و سکونت دو موضوع جدا است. تعداد املاک در سامانه موجود است اگر هر کسی ۱۰ خانه پر هم داشته باشد مالیات این طرح برایش لحاظ نمی‌شود، زیرا خانه پر است.