۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه در ونک چند؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱
کد خبر: 518910
خانه در ونک چند؟

آپارتمان‌های محله ونک در تهران، این روزها از متری 35 تا 80میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ محله ونک، محله‌ای در منطقه3 شهرداری تهران است؛ این منطقه از نظر دسترسی وضعیت مناسبی را دارد؛ همچنین واحدها در ونک بسیار بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک که محدوده فعالیتش این محله است، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین گفت: قیمت مسکن در ونک کوچه به کوچه متفاوت بوده و نمی‌توان قیمت دقیقی را اعلام کرد؛ اما به طورکل واحدهای قدیمی ونک از متری 35 تا 65میلیون تومان و واحدهای نوساز آن از متری 55 تا 80میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که البته ممکن است گاه قیمت واحدهای نوساز بالاتر از این هم باشد اما معاملاتی با قیمت‌های بالاتر از ارقام یادشده به ندرت دیده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از فایل‌های موجود، واحدی 113متری و 15سال ساخت در خیابان شیخ بهایی است؛ این خانه متری 55میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ همچنین قیمت واحدی 100متری و 20سال ساخت در میدان ونک 40میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شده است.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، معاملات مسکن در ونک در حالت رکود قرار دارد و تعداد معاملات کاهشی است؛ قیمت مسکن نیز تغییر چشم‌گیری نداشته است؛ فقط برخی از مالکان به دلیل عجله‌ای که برای فروش دارند، واحد خود را زیر قیمت به فروش می‌گذارند.

وی اظهار داشت: خیابان ملاصدرا از مناطق معروف در ونک است؛ یک دستگاه آپارتمان 90متری و 10سال ساخت در این خیابان متری 50میلیون تومان به فروش گذاشته شده است؛ همچنین مالک واحدی 150متری و 25سال ساخت در شیراز شمالی، قیمت واحد را 53میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد.

وی معتقد است: قیمت مسکن هیچ گاه روندی کاهشی نداشته و فقط رکود را تجربه کرده است؛ اکنون نیز در این بازار در رکود به سر می‌برد و باید منتظر ماند و دید اتفاقات آینده چه تاثیری بر قیمت مسکن و رکود خواهد داشت.

مسکن در ونک