۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های شرق تهران چند؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱
کد خبر: 518696
آپارتمان‌های شرق تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهایی که در شرق تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ قیمت مسکن در شرق تهران باتوجه به محله‌ای که واحد در آن قرار دارد، متفاوت است؛ تهران‌پارس، پیروزی، حکیمیه، وحیدیه، پاسداران، نیروهوایی، خاک سفید، جوادیه، نارمک و... از محله‌های تهران در شرق محسوب می‌شود که مسکن در هر یک از این محله‌ها قیمت متفاوتی دارد و هر چه به شمال شرق برویم، افزایش قیمت مسکن و هرچه به سمت جنوب شرق برویم، کاهش قیمت مسکن را شاهد خواهیم بود.

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت واحدهایی که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت؛ گفتنی است که قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل متعددی چون متراژ، سن بنا، امکانات، مواد و مصالح مورد استفاده در ساختمان و... متفاوت بوده و ارقامی که در ادامه خواهید دید، بیانگر قیمت مسکن در محله‌های یادشده نیست و تنها نمونه‌ای از واحدهایی است که در هر محله‌های شرقی به فروش گذاشته شده است.  

قیمت مسکن در تهران

تهرانپارس یکی از محله‌های بسیار معروف در شرق تهران است؛ یک کارشناس مشاور املاک در این محله در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در تهرانپارس هم خانه با متری 20میلیون تومان معامله می‌شود و هم با متری 60میلیون تومان؛ اینکه قیمت واحد چه باشد، به عوامل زیادی بستگی دارد و قیمت مسکن خیابان به خیابان متفاوت است؛ برای مثال یک واحد 50متری و 10ساله در این محله متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پاسداران از دیگر محله‌های تهران در شمال شرق این شهر محسوب می‌شود؛ قیمت مسکن در پاسداران از سایر محله‌های شرقی بالاتر بوده و هرچه از جنوب این محله به سمت منطقه یک برویم، قیمت مسکن سیری افزایشی به خود خواهد گرفت. مشاور املاکی در منطقه پاسداران گفت: قیمت مسکن در این محله تقریبا از متری 40 الی 45میلیون تومان شروع و به بالای 100میلیون تومان برای هر متر مربع می‌رسد؛ واحدی 150متری و 15سال در پاسداران 60میلیون تومان برای هر متر مربع قیمت خورد.

پیروزی و نیروهوایی نیز از سایر محله‌های شرقی تهران محسوب می‌شود؛ واحدی 70متری و 17سال ساخت در پیروزی متری 20میلیون تومان و یک خانه 85متری و 10ساله در نیروی هوایی متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

نارمک یک محله دیگر در شرق تهران بوده که در منطقه 4 و 8 شهرداری تهران قرار دارد؛ قیمت مسکن در این منطقه در بازه متوسط و بالایی قرار دارد؛ البته واحدهایی که قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران داشته باشد نیز در این محله معامله می‌شود؛ قیمت یک خانه 120متری و 4ساله در نارمک، 40میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شد.