۰ نفر

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری خبر داد؛

ممنوعیت سفرهای زمینی خارجی

۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 518357
ممنوعیت سفرهای زمینی خارجی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: هیچ تردد و سفر عادی زمینی از مرزهای ۲۵ گانه کشور انجام نمی‌شود و برخی ترددها به صورت محدود و با شرایط ویژه از برخی از مرزها صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جواد هدایتی، درباره آخرین وضعیت سفرهای زمینی خارجی انجام شده در این ایام، اظهار کرد: در حال حاضر از هیچ مرزی تردد عادی و سفرهای خارجی انجام نمی‌شود و تنها برخی ترددها به صورت محدود و از بعضی از مرزها صورت می‌گیرد.

وی افزود: ترددهای محدود از مرزهای زمینی از و به کشورهایی مانند ترکیه، عراق و افغانستان صورت می‌گیرد که آن هم با شرایط و محدودیت‌هایی مانند داشتن اقامت یا تابعیت انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برخی ترددها نیز با مجوز صورت می‌گیرد،  گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر از مسافران آن هم با شرایط مذکور از مرزهای زمینی کشور عبور می‌کنند که همه پروتکل‌های بهداشتی برای آن‌ها انجام می‌شود.

هدایتی اعلام کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت غربالگری و انجام و بررسی تست مسافران را بر عهده دارد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تنها امکانات مورد نیاز آن‌ها را برایشان فراهم کرده است اما اجازه ورود و خروج به مسافران از سوی این دستگاه‌های متولی صادر می‌شود.