۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

یک خانه ۷۰ متری در تهران چند؟

۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۰۲
کد خبر: 518075
یک خانه ۷۰ متری در تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای 70متری که در آژانس‌های‌ املاک سطح شهر تهران، برای فروش فایل شده، پرداخته است؛

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ خرید واحدهایی که متراژی کمتر از صد متر داشته باشد، همواره انتخاب بسیاری از افرادی که قصد خرید مسکن را دارند بوده است؛ در بین خانه‌های کمتر از 100متر، آپارتمان‌هایی با متراژ نزدیک به 70متر نیز از جمله واحدهایی است که متقاضیان زیادی دارد؛ در بهمن ماه99 نیز یک چهارم معاملات مربوط به واحدهایی با متراژ تقریبا 70متر بوده است؛ از این رو در ادامه این گزارش به بررسی قیمت واحدهای 70متری که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده‌اند، خواهیم پرداخت.

قیمت مسکن فارغ از متراژ در هر محله متفاوت بوده و واحدهای شمالی تهران با قیمتی بسیار بالاتر نسبت به واحدهای جنوبی معامله می‌شود. همچنین در هر محله نیز قیمت مسکن باتوجه به عواملی چون کوچه، خیابان، متراژ، سن بنا، امکانات ساختمان، مواد و مصالح به کاررفته در ساختمان و... متفاوت خواهد بود و این تفاوت قیمت در برخی از محله‌های شمالی به بیش از 50میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد.

قیمت مسکن در تهران

تهرانپارس یک محله در شرق تهران است؛ یک کارشناس مشاور املاک در این محله با اشاره به این که قیمت مسکن در تهرانپارس تقریبا از متری 20میلیون تومان شروع می‌شود، گفت: یک واحد 75متری و 10سال ساخت در تهرانپارس متری 27میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ همچنین قیمت یک خانه 70متری و 20ساله در تهران نو 20میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

قیمت مسکن در محله‌های غربی معمولا از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و برخی واحدها در این محله‌ها با قیمت‌هایی بسیار بالا به فروش می‌رسد؛ خانه‌ای 70متری و یک ساله در مرزداران متری 40مییلون تومان، یک دستگاه آپارتمان 70متری و 8ساله در پونک متری 35میلیون تومان، واحدی 70متری و 20ساله در کوی فردوس متری 30میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان 75متری و نوساز در جنت آباد متری 30میلیون تومان قیمت خورد.

قیطریه محله‌ای در شمال تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن بسیار بالاست؛ یک واحد 71متری و 5سال ساخت در قیطریه متری 60میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ گفتنی است که در محله‌های شمالی خانه‌هایی با متراژ پایین کمتر معامله می‌شود.

افسریه یک محله معروف در جنوب شرق تهران بوده که می‌توان خانه‌هایی با قیمت مناسب در آن خریداری کرد و بسیاری از واحدهایش قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران دارد؛ برای مثال مالک واحدی 70متری و 10ساله در این محله، قیمت واحد خود را متری 17میلیون تومان اعلام کرد.