۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های ۵میلیاردی تهران +جدول معاملات

۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 516676
آپارتمان‌های ۵میلیاردی تهران +جدول معاملات

گزارش پیش رو به بررسی جزییات معاملاتی که طی بهمن ماه99 برای واحدهای 5میلیارد تومانی در تهران انجام شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛  با بودجه 5میلیارد تومانی تقریبا در همه نقاط تهران امکان خرید مسکن وجود دارد؛ غالب واحدهای 5میلیارد تومانی طی بهمن ماه99 در مناطق غرب و شمال غربی تهران معامله شده است و در مناطق جنوبی نیز آپارتمان‌های کمتری با این قیمت دیده می‌شود؛ علت این امر نیز به پایین بودن متوسط قیمت مسکن در محله‌های جنوبی و نیز متراژ پایین واحدها در این محله‌ها، بازمی‌گردد.

در ادامه این گزارش به بررسی جزییات معاملات تعدادی از واحدهایی که با قیمت 5میلیارد تومان در بهمن99 انجام شده است، خواهیم پرداخت. گفتنی است که برای خرید مسکن با هر بودجه‌ای، محله، متراژ، سن بنا، امکانات ساختمان و... از جمله مواردیست که باید مورد توجه قرار گیرد.  

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهای 5میلیارد تومانی است که در بهمن ماه99 در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌های‌‌ یادشده نیست.

صادقیه یکی از محله‌های تهران در منطقه2 و 5شهرداری است که قیمت مسکن در آن در بازه متنوعی قرار دارد و می‌توان با بودجه‌های متفاوت در آن مسکن خریداری کرد؛ البته متوسط قیمت مسکن در این محله به طور کل از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ یک واحد آپارتمان 144متری و 4سال ساخت در صادقیه متری 37میلیون و 970هزار تومان معامله شد؛ قیمت مسکن برای خرید واحدی 141متری و 2ساله در شادمان نیز 4میلیارد و 650میلیون تومان بوده است.

یک دستگاه آپارتمان 71متری و 12سال ساخت در فرحزاد متری 61میلیون و 358هزار تومان، واحدی 99متری و 11سال ساخت در پونک متری 44میلیون و 960هزار تومان، یک خانه 93متری و 9سال ساخت در باغ فیض متری 47میلیون و 980هزار تومان و واحدی 120متری و 41ساله در امانیه متری 43میلیون تومان به فروش رسید.

جنت‌آباد نیز یکی دیگر از محله‌های غربی تهران است؛ واحدی 178متری و 13ساله در این محله 5میلیارد و 50میلیون تومان قیمت داشت؛ همچنین جهت معامله یک خانه 145متری و 2ساله در آزادی 4میلیارد و 600میلیون تومان هزینه پرداخت شد.

آپارتمان‌های ۵میلیاردی