۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های پونک تهران چند؟ +جدول

۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 515910
خانه‌های پونک تهران چند؟ +جدول

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهایی که طی بهمن ماه99 در محله پونک تهران معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ پونک محله‌ای در غرب تهران است که در منطقه 2 و 5شهرداری تهران قرار دارد؛ این محله از معروف‌ترین و محبوب‌ترین محله‌های غرب تهران محسوب شده و شهروندان زیادی تمایل به خرید، اجاره و یا رهن مسکن در این محله دارند و از این رو پونک از پرمعامله‌ترین محله‌های غربی تهران به شمار می‌آید.

قیمت مسکن در پونک

پونک از محله‌هایی است که قیمت مسکن در آن بالاست و واحدهایی که در این محله معامله و یا قیمت‌گذاری می‌شود، غالبا قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران دارد؛ البته واحدهای ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران ینز در بین معاملات بهمن ماه دیده می‌شود و قیمت مسکن در این محله نیز مانند سایر محله‌ها به متراژ، سن بنا، کوچه و خیابان و... بستگی دارد؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که طی بهمن ماه در پونک معامله شد خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی است که در بهمن ماه99 در محله پونک تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌‌ یادشده نیست.

قیمت واحدهای پونک در بهمن99

گران‌ترین آپارتمانی که طی بهمن ماه در محله پونک معامله شد، یک دستگاه آپارتمان 149متری و 2سال ساخت در خیابان 16متری شکوفه بود؛ این واحد با قیمت 59میلیون تومان در هر متر مربع به فروش رسید. همچنین واحدی 74متری و 18سال ساخت در خیابان عدل شمالی با قیمت 45میلیون و 491هزار تومان در هر متر مربع معامله شد.

یک واحد آپارتمان 85متری و 2سال ساخت در خیابان شکوفه متری 37میلیون و 647هزار تومان، خانه‌ای 78متری و 12سال ساخت در خیابان ایران زمین شمالی متری 34میلیون و 956هزار تومان و یک دستگاه آپارتمان 76متری و 21سال ساخت در خیابان دوازده متری پاک متری 38میلیون و 426هزار تومان به فروش رفت.

در بین معاملات بهمن ماه اغلب واحدها متراژ متوسطی دارد و واحدهای بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک در بین معاملات کمتر مشاهده می‌شود؛ قیمت مسکن جهت معامله یک واحد 71متری و 19سال ساخت در بلوار عدل 2میلیارد تومان بوده است؛ همچنین برای خرید یک خانه 98متری و 19سال ساخت در خیابان شهید استاد نظری 3میلیارد و 920میلیون تومان هزنیه پرداخت شد.

پونک