۰ نفر

سازمان راهداری هشدار داد؛

شرکت‌های حمل و نقل متخلف زیر ذره بین

۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲
کد خبر: 514790
شرکت‌های حمل و نقل متخلف زیر ذره بین

معاون وزیر راه با اعلام پلمب شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف از رسیدگی به ۵۷۰۰ شکایت طی ۹ روز اخیر خبر داد و گفت: تردد در جاده‌ها ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، داریوش امانی اظهار کرد: قبل از سفر شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر و رانندگان ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند گندزدایی و ضد عفونی کردن ناوگان هستند و فروش بلیط براساس 50 درصد ظرفیت باید انجام شود.

وی افزود: در طول سفر رانندگان نیز با توجه به سامانه سپهتن، الزامات ایمنی را باید رعایت کنند. این الزامات شامل سرعت مجاز و عدم سبقت غیرمجاز است.در طول سفر هم مسافران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و حتما ماسک بزنند و رانندگان به مسافرانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند.

وی ادامه داد: در صورتیکه مسافران تخلفی از رانندگان دیدند مانند رعایت نکردن الزامات بهداشتی و سوار کردن مسافر در میانه راه، از طریق سامانه جامع 141 اطلاع رسانی کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در پایانه‌های مسافربری هم اگر شرکت‌های حمل و نقل تخلف می‌کنند کمیسیون‌های ویژه در پایانه‌ها مستقر کردیم و دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باز است تا به مشکلات و تخلفات رسیدگی و آن را برطرف کنند.

امانی اضافه کرد: میانگین تردد جاده‌ای تا امروز 1.7 میلیون تردد طی 24 ساعت است که نسبت به مسافرت‌های نوروز 99 بالغ بر 41 درصد افزایش دارد، اما در مقایسه با سال 98 که شرایط عادی بود 6 درصد میزان تردد و سفر‌ها کاهش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این که اگر شکایت مسافری، تخلف راننده را ثابت کند، کارت هوشمند راننده معلق می‌شود و اجازه سرویس دهی را به آن نمی‌دهیم ، بیان کرد: اگر شرکت حمل و نقل تخلف کرده باشد با آن برخورد می‌کنیم یا خط مسافری را تعطیل می کنیم. چنانچه تخلف جدی باشد شرکت حمل و نقل پلمب خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از 20 اسفندماه امسال 5700 پرونده تخلف در کل کشور رسیدگی شده و این کمیته‌های ویژه تا پایان سفر‌های نوروزی در پایانه‌ها مستقر هستند.