۰ نفر

نظارت‌ بر عملکرد ایرلاین‌ها افزایش می‌یابد

هشدار درباره سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما

۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 514761
هشدار درباره سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر عملکرد ایرلاین‌ها به‌خصوص در ایام نوروز، گفت: سایت چارتر ۷۲۴ از سازمان مجوز ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، 18 دیماه امسال سازمان هواپیمایی کشوری از پیگیری برای برخورد قضائی با سایتهای غیرمجاز فروش بلیت توسط سایت چارتر 742 و سفرمی (safarme) خبر داد و اعلام کرد:  پیرو دریافت گزارش مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما و رصد این سازمان، سایت های غیرمجاز فروش بلیت چارتر 724 و safarme.com، بدون اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری در راستای تکالیف قانونی این سازمان به دستگاه قضایی جهت پیگرد حقوقی معرفی شدند.

 همچنین به شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شد فروش بلیت مستقیم یا غیر مستقیم آن شرکتها توسط سایتهای نامبرده غیر قانونی بوده و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.  لذا از هموطنان گرامی تقاضا می شود با توجه به فعالیت غیر مجاز سایت چارتر 724 و safarme.com ، از خرید بلیت از این دو سایت خودداری کنند.

در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی، خارج از نرخ نامه مصوب و مندرج در سایت انجمن شرکتهای هواپیمایی، مراتب را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir اعلام تا با متخلفین برخورد قانونی انجام شود. هرگونه سایت فروش بلیت هواپیما با پیشوند یا پسوند 724 نیز غیرقانونی است.

این در حالی است که یک روز مانده به سال جدید، سایت 724 و سفرمی همچنان در دسترس بوده و اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کند. حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکتها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا  این دو سایت از سازمان هواپیمایی مجوز دارند که اقدام به فروش بلیت می‌کنند، اظهار کرد: سایت سفرمی از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فعالیت را دریافت کرده است، اما چارتر 724 خیر.

وی ادامه داد: مشخص نیست چرا این سایت برای دریافت مجوزهای لازم اقدام نمی‌کند و ما هم دلیل آنرا نمی‌دانیم.

وی در خصوص نظارت سازمان هواپیمایی بر عملکرد ایرلاین‌ها به ویژه در ایام نوروز، گفت: با توجه به تعیین سقف قیمت پروازهای داخلی، شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند و نمی‌توانند یک ریال بیشتر از سقف قیمت، بلیت را بفروشند.

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در این بین برخی سایت‌های غیرمجاز اقدام به فروش بلیت با قیمت‌های بالاتر از سقف تعیین شده می‌کنند که از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان از این سایت‌ها بلیت را خرداری نکنند چراکه فارغ از گرانفروشی احتمال کلاهبرداری نیز وجود دارد.