۰ نفر

تا پایان سال۱۴۰۱ صورت می‌گیرد؛

ایجاد سیستم مدیریت ایمنی در فرودگاه‌های بین‌المللی

۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبر: 513010
ایجاد سیستم مدیریت ایمنی در فرودگاه‌های بین‌المللی

سیستم مدیریت ایمنی تا پایان سال۱۴۰۱ مطابق برنامه زمان‌بندی به طور کامل در فرودگاه‌های بین‌المللی و حوزه ناوبری هوایی پیاده‌سازی مَی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، نوزدهمین جلسه شورای عالی ایمنی شرکت با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اعضای شورای عالی ایمنی برگزار شد.

در ابتدای این نشست برخی از مسایل ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ممیزی‌های صورت گرفته از فرودگاه‌های بین‌المللی مطرح و در خصوص آن‌ها تبادل نظر شد.

در این نشست همچنین برنامه زمان بودی پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی در فرودگاه‌های بین المللی و حوزه ناوبری هوایی مطرح و مقرر شد؛ تا پایان سال ۱۴۰۱ این سیستم به طور کامل با این برنامه پیاده‌سازی شود.

پیشرفت و اقدامات صورت گرفته در فاز اول سامانه سما از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مورد استقبال اعضای شورا واقع شد و همچنین توسعه ماژول‌های این سامانه در فاز دوم مورد تصویب قرار گرفت.

در نوزدهمین جلسه شورای عالی ایمنی شرکت فرودگاه‌ها، گزارش ایمنی از رویدادهای برخورد پرنده با هواپیما در سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ در فرودگاه‌های کشور ارائه شد.

در پایان این نشست در خصوص بهره‌گیری از متد TRB در ارزیابی کمی ریسک مخاطرات حریم باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد و همکاری مشترک با دانشگاه صنعتی شریف تشریح و در این خصوص تصمیم‌گیری شد.