۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه در غرب تهران چند؟

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبر: 511430
خانه در غرب تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهایی که طی بهمن ماه در غرب تهران معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ خانه‌های غرب تهران همواره متقاضیان خود را برای خرید داشته است و بسیاری برای خرید و یا اجاره مسکن به این منطقه تهران مراجعه می‌کنند؛ گفتنی است که واحدهای غرب تهران از نظر قیمت مسکن در بازه متفاوتی خرید و فروش می‌شود و به همین دلیل نیز می‌توان واحدهایی گران و یا ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران در آن معامله کرد.

مناطق 2، 5، 18 و 22 از مناطقی است که در غرب تهران قرار دارد؛ قیمت مسکن در هر یک از این مناطق نیز بازه متغیری را شامل می‌شود؛ برای مثال قیمت مسکن در منطقه دو بسیار بالاست و این منطقه در بهمن ماه سومین منطقه گران تهران در بخش مسکن بوده است. همچنین محله‌های هر منطقه نیز از نظر قیمت مسکن متفاوت است؛ برای مثال در منطقه2 قیمت مسکن در سعادت آباد، شهرک غرب و گیشا بسیار بالاتر است؛ در واقع هرچه به شمال غرب نزدیک شویم، قیمت بالاتر و هر چه به جنوب غرب نزدیک شویم، قیمت مسکن پایین‌تر خواهد بود.

خانه در غرب تهران چند؟

در ادامه به بررسی جزییات معاملات برای واحدهایی که طی یک ماه اخیر در غرب تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی است که طی بهمن ماه سال جاری در غرب تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌های یادشده نیست.

پونک از محله‌های معروف در غرب تهران است و یک واحد آپارتمان 78متری و 11سال ساخت در این محله تقریبا متری 35میلیون تومان معامله شد و باتوجه به اینکه متوسط قیمت مسکن در تهران طی بهمن ماه بیش از 28میلیون تومان بود، باید گفت: به طور کل قیمت مسکن در این محله نیز از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است. همچنین یک دستگاه آپارتمان 115متری و 22سال ساخت در سازمان آب 29میلیون و 414هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

واحدی 138متری و 8سال ساخت در باغ فیض متری 34میلیون و 787هزار تومان، یک دستگاه آپارتمان 135متری و یک سال ساخت در صادقیه متری 40میلیون تومان، خانه‌ای 38متری و 21سال ساخت در شهران جنوبی متری 37میلیون و 282هزار تومان و یک خانه 59متری و 13سال ساخت در شهرک راه آهن متری 29میلیون و 720هزار تومان فروخته شد.

قیمت مسکن جهت معامله یک خانه 70متری و 13سال ساخت در توحید 31میلیون و 339هزار تومان در هر متر مربع بوده است؛ واحدی 55متری و 10سال ساخت در جنت آباد متری 32میلیون و 136هزار تومان معامله شده است. برای خرید واحدی 110متری و یک سال ساخت در شاهین نیز 44میلیون تومان هزینه در هر متر مربع پرداخت شد.

سعادت آباد، گیشا و شهرک غرب از محله‌های گران قیمت در غرب تهران محسوب می‌شود؛ قیمت مسکن جهت خرید واحدی 100متری و 15سال ساخت در سعادت آباد 5میلیارد و 220میلیون تومان، برای واحدی 84متری و 8سال ساخت در گیشا 57میلیون و 478هزار تومان در هر متر مربع و جهت خرید یک خانه 136متری و 8سال ساخت در شهرک غرب 8میلیارد و 450میلیون تومان بوده است؛ البته باید گفت در تعیین قیمت مسکن علاوه بر محله باید به عوامل دیگری چون سن، مواد و مصالح به کار رفته در ساختمان، نور و... توجه داشت.

از دیگر معاملات انجام‌شده در غرب تهران می‌توان به واحدی 89متری و 21سال ساخت در شهرک پرواز اشاره کرد؛ این واحد متری 33میلیون و 564هزار تومان معامله شد؛ همچنین یک خانه 89متری و 25ساله در برق آلستوم متری 29میلیون تومان به فروش رفت.