۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های زیر ۱۰سال تهران چند؟

۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۵۸
کد خبر: 511235
آپارتمان‌های زیر ۱۰سال تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای زیر 10سالی که طی یک ماه اخیر در سطح شهر تهران معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ افراد زیادی در هنگام خرید خانه، معامله واحدهایی با سن کمتر از ده سال را ترجیح می‌دهند؛ چرا که این واحدها در صورتی که سن کمی داشته باشد، نیاز به بازسازی و... نداشته و معمولا نیز امکانات بیشتری نسبت به آپارتمان‌های قدیمی داراست؛ آپارتمان‌های نزدیک به ده سال نیز قیمت کمتری نسبت به آپارتمان‌های نوساز دارد و از سویی دیگر معمولا یا نیاز چندانی به بازسازی ندارد و یا این بازسازی جزیی خواهد بود که البته باتوجه به شرایط ساختمان و... این موضوع می‌تواند متفاوت باشد؛ معاملات زیادی که طی یک ماه اخیر برای واحدهای کمتر از ده سال انجام شده نیز، مهر تاییدی بر این موضوع است؛ از این رو در این گزارش به بررسی جزییات معاملات واحدهای زیر 10سال که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ آپارتمان‌های زیر ده سالی است که طی یک ماه اخیر در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌های یادشده نیست.

یک واحد آپارتمان 89متری و ده سال ساخت در بلوار کشاورز تهران متری 31میلیون و 694هزار تومان معامله شد؛ بلوار کشاورز محله‌ای در منطقه6 تهران است و قیمت مسکن در آن بالاست. همچنین واحدی 180متری و یک ساله در شهرک راه‌آهن تهران با قیمت 43میلیون تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

واحدی 56متری و 5سال ساخت در محله زنجان متری 24میلیون و 600 تومان، یک خانه 90متری و یک سال ساخت در بهار شیراز متری 43میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان 127متری و یک ساله در ارامنه جنوبی 22میلیون و 500هزار تومان در هر متر مربع معامله شد.

جنت‌آباد محله‌ای در منطقه5 شهرداری تهران است؛ این منطقه آپارتمان‌های جدید زیادی دارد و واحدی 127متری و یک سال ساخت در آن متری 50میلیون تومان فروخته شد؛ همچنین قیمت مسکن جهت خرید واحدی 48متری و 10سال ساخت در گرگان یک میلیارد و 160میلیون تومان بوده است و برای معامله یک خانه 184متری و 2ساله در شهرک آزمایش 55میلیون تومان در هر مترمربع هزینه پرداخت شده است.

آپارتمان 10 ساله