۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

تشدید نظارت‌ها بر پروژه‌های مسکن ملی

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبر: 509140
تشدید نظارت‌ها بر پروژه‌های مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جدیدترین وضعیت پروژه‌های طرح ملی مسکن، گفت: برای تسریع در عملیات ساخت از مکانیسم تشویق و تنبیه استفاده می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی یادآور شد: در طرح ملی مسکن یک میلیون و 42 هزار نفر نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد پس از پالایش 300 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی ادامه داد:‌ از این تعداد تاکنون 113 هزار متقاضی آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند، در واقع در شرایط کنونی این تعداد متقاضی موثر طرح ملی مسکن محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که این متقاضیان به پروژه‌ها متصل شده‌اند، افزود: حدود 11 هزار واحد کمبود زمین داشتیم که به تازگی با اقداماتی از جمله الحاق به محدوده شهر، تغییر کاربری و... مشکل تامین زمین 9000 واحد برطرف شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد:‌وزارت راه و شهرسازی برای تمام واحدهای طرح ملی مسکن زمین دارد، اما برخی از این زمین‌ها در جاهایی است که متقاضی نداریم. از این رو باید زمین مورد نیاز واحدها را تامین کنیم.

مهرآبادی تاکید کرد: با توجه به این مسئله و اهمیت آن، یک نفر از اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن را مامور تامین زمین کرده‌ایم.

وی گفت: تامین زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز مسکن به‌عنوان وظیفه اصلی سازمان ملی زمین و مسکن از روش‌های مختلف از جمله اراضی ملی، موات، توافق با مجموعه‌ها، تغییر کاربری اصولی و... تامین خواهد شد.

وی همچنین از تهیه جدول پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای طرح ملی مسکن باید طی گزارشی اعلام کنند زمین‌های طرح ملی مسکن در چه مرحله‌ای است و چه اقداماتی در آن انجام شده است.

وی تاکید کرد: نظارت بر اجرای طرح ملی مسکن را جزو اولویت‌های کاری قرار داده‌ایم و از مکانسیم تنبیه و تشویق در این زمینه برای تسریع در روند ساخت و ساز و تحویل واحدها استفاده خواهیم کرد.