۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های ۷۰متری یک ساله تهران چند؟

۷ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۰۰
کد خبر: 508887
آپارتمان‌های ۷۰متری یک ساله تهران چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌های 70متری یک سال ساخت در سطح شهر تهران خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ در یک ماه اخیر حدود 2هزار معامله در تهران انجام شده است و از این تعداد، بیش از 500معامله (یک چهارم معاملات) مربوط به آپارتمان‌هایی در متراژ 65 تا 75متر بود؛ از این 500معامله نیز حدود 100معامله (یک پنجم معاملات) برای واحدهایی با سن یک سال انجام شد و این امر نشان از آن است که خانه‌هایی که متراژی حدودا 70متری دارند، مورد توجه افراد زیادی برای سکونت قرار دارد و بسیاری از افراد که قصد خرید و یا اجاره واحد مسکونی دارند، آپارتمان‌هایی با این متراژ را انتخاب می‌کنند. 

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی با متراژ حدود 70متر که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، خواهیم پرداخت؛ البته گفتنی است که قیمت مسکن در هر متراژی پیش از هر چیز به منطقه و محله‌ای که واحد در آن قرار گرفته بستگی دارد.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های 70متری تهران است که در یک ماه اخیر در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

وحیدیه محله‌ای در شرق تهران است و یک واحد 65متری و یک سال ساخت در آن متری 24میلیون تومان معامله شد. همچنین قیمت مسکن برای واحدی 75متری در استاد معین یک میلیارد و 870میلیون تومان بود.

برای معامله یک دستگاه آپارتمان مسکونی 68متری در افسریه شمالی 22میلیون و 58هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شد؛ واحدی 72متری در محله هاشمی نیز با قیمت 21میلیون و 68هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

خانه‌ای 72متری در تهرانسر مرکزی با قیمت یک میلیارد و 775میلیون تومان معامله شد. خرید خانه‌ای 70متری و یک سال ساخت در کاظم آباد نیز به دو میلیارد و 660میلیون تومان هزینه نیاز داشته است.

یک دستگاه آپارتمان 73متری در جی غربی 19میلیون و 383هزار تومان در هر متر مربع معامله شد. واحدی 67متری و یک سال ساخت در آراد شهر نیز با قیمت یک میلیارد  765میلیون تومان به فروش رسید.

آپارتمان‌های ۷۰متری یک ساله تهران چند؟