۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در قلب تهران

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 508729
قیمت مسکن در قلب تهران

گزارش پیش رو به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر در قلب تهران (منطقه6 شهرداری) معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ منطقه6 از مناطق مرکزی تهران است که به نام قلب تهران شهرت دارد؛ قیمت مسکن در این منطقه تقریبا بالا بوده و قیمت تعداد زیادی از خانه‌های این منطقه از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است. این منطقه دسترسی بسیار مناسبی به سایر نقاط تهران داشته و از مترو و بی‌آرتی و ... نیز برخوردار است و این امر نیز تاثیر بسزایی در قیمت بالای مسکن در این منطقه دارد.

امیرآباد، فاطمی، عباس آباد، یوسف آباد، قائم مقام، میدان جهاد و... از محله‌های معروف منطقه6 به حساب می‌آید و گفتنی است که قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها متفاوت بوده و علاوه بر محله، کوچه، خیابان، متراژ، نور، تعداد طبقات در هر واحد، امکانات بنا، مصالح استفاده‌ شده در بنا و... در قیمت مسکن موثر است؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن در هر یک از محله‌های یادشده خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های منطقه6 تهران است که در یک ماه اخیر در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

یکی از محله‌هایی که طی یک ماه اخیر در منطقه6 معامله شد، واحدی 94متری و 21سال ساخت در یوسف آباد بود؛ این واحد با قیمت 33میلیون و 970هزار تومان در هر متر مربع فروخته شد. همچنین قیمت مسکن برای معامله واحدی 250متری و یک سال ساخت در امیرآباد شمالی، 11میلیارد و 350میلیون تومان بوده است.

خانه‌ای 101متری و 4سال ساخت در نصرت متری 30میلیون تومان، یک واحد 82متری و 24سال ساخت در فاطمی متری 30میلیون و 450هزار تومان، یک دستگاه آپارتمان 200متری و یک سال ساخت در قائم مقام متری 44میلیون تومان و واحدی 51متری و 11سال ساخت در شیراز متری 52میلیون و 420هزار تومان به فروش رسید.

عباس آباد از دیگرمحله‌های منطقه6 شهرداری تهران است که واحدی 38متری و 25سال ساخت در آن یک میلیارد و 600میلیون تومان معامله شد. همچنین جهت معامله یک دستگاه آپارتمان 93متری و 6سال ساخت در آرژانتین 4میلیارد و 500میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

گفتنی است؛ واحدی 88متری و 2سال ساخت در بلواز کشاورز با قیمت 3میلیارد و 360میلیون تومان به فروش رسید. همچنین یک خانه 51متری و 13سال ساخت در میدان ولیعصر نیز متری 29میلیون و 126هزار تومان معامله شد.

قیمت مسکن